Инвестициите в марихуана нараснали 4 пъти през 2018 г.
2019-а година ще е важна за големите компании в бранша, които трябва да се докажат като устойчиви
~ 2 мин.
Тази година беше повратна за бизнеса с марихуана. Свързаните с канабис компании са набрали почти 13,8 млрд. долара финансиране, в сравнение с едва 3,5 млрд. долара през 2017 г., според данни от Viridian Capital Advisors, финансова и стратегическа консултантска фирма за канабис индустрия.
Ръстът и увеличените инвестиции в бизнеса с марихуана през последните 12 месеца се дължат на законодателни промени както на национално равнище в Канада, така и на щатско ниво в САЩ. Употребата бе легазирана в нови щати като Мичиган, Оклахома и Юта. Нарастващата обществена подкрепа за легализацията даде на инвеститорите повече увереност за подкрепата на компаниите от бранша и привлече големите играчи в производството на напитки и тютюневи изделия да потърсят възможности за производство на продукти на основата на канабис.
Може би най-забележимата тенденция в канабис индустрията през 2018 г. е навлизането именно на големи компании за алкохол и цигари на пазара. Производителят на бира Corona Constellation Brands направи инвестиция за 4 млрд. долара в Canopy Growth.
Денвърската пивоварна Molson Coors междувременно, обяви съвместно предприятие с The Hydropothecary Corporation, канадски производител на канабис. А производителят на Marlboro Altria обяви, че ще инвестира 1,8 млрд. долара в базираната в Торонто Cronos Group.
2019-а вероятно ще бъде година на доказване, смятат анализаторите, тъй като канадските компании за марихуана, които вече получиха големи инвестиции, ще трябва да отчетат резултати на новия пазар в началото на следващата година, ако се надяват да могат да набират още повече финансиране занапред.
В САЩ, където марихуаната остава незаконна на федерално ниво, много от компаниите, които се опитват да оперират на повече от един от изолираните щатски пазари, където марихуаната е легализирана, бяха принудени да наберат средствата тази година, да дублират своите съоръжения в нови щати или да придобият по-малки предприятия, които вече са установени в новия регион.
Ръстът и увеличените инвестиции в бизнеса с марихуана през последните 12 месеца се дължат на законодателни промени както на национално равнище в Канада, така и на щатско ниво в САЩ. Употребата бе легазирана в нови щати като Мичиган, Оклахома и Юта. Нарастващата обществена подкрепа за легализацията даде на инвеститорите повече увереност за подкрепата на компаниите от бранша и привлече големите играчи в производството на напитки и тютюневи изделия да потърсят възможности за производство на продукти на основата на канабис.
Може би най-забележимата тенденция в канабис индустрията през 2018 г. е навлизането именно на големи компании за алкохол и цигари на пазара. Производителят на бира Corona Constellation Brands направи инвестиция за 4 млрд. долара в Canopy Growth.
Денвърската пивоварна Molson Coors междувременно, обяви съвместно предприятие с The Hydropothecary Corporation, канадски производител на канабис. А производителят на Marlboro Altria обяви, че ще инвестира 1,8 млрд. долара в базираната в Торонто Cronos Group.
2019-а вероятно ще бъде година на доказване, смятат анализаторите, тъй като канадските компании за марихуана, които вече получиха големи инвестиции, ще трябва да отчетат резултати на новия пазар в началото на следващата година, ако се надяват да могат да набират още повече финансиране занапред.
В САЩ, където марихуаната остава незаконна на федерално ниво, много от компаниите, които се опитват да оперират на повече от един от изолираните щатски пазари, където марихуаната е легализирана, бяха принудени да наберат средствата тази година, да дублират своите съоръжения в нови щати или да придобият по-малки предприятия, които вече са установени в новия регион.
Поради тази причина големите оператори в няколко щати като MedMen, Green Thumb, Cresco, Palliatech, Columbia Care, които вече са изградили бизнеса си на множество пазари, получават голяма част от финансирането в сектора, което достига 100 милиона долара.