Измина 4-месечният тестови период на електробуса по линия 84
Вижте резултатите от използването му
Електробусът Е12 на китайската марка Yutong, който се движи тестово четири месеца по линия 84, бе предоставен напълно безвъзмездно на Столичен автотранспорт от Българската автомобилна индустрия.
Резултатите в края на тестовия период, показват, че електробусът пести повече разходи и е в пъти по-екологичен от автобусите на градския транспорт. Вредните емисии, които отделя един електробус за един 1 км са 0,00 гр, докато емисиите, отделяни от конвенционален автобус, са 2,2 кг за 1 км.
Средният разход, който Е12 показва, е 99w/h за 100 км, или разход от 16 лв. за 100 км пробег. За същия пробег един конвенционален автобус има разход от около 80 лв.
С едно зареждане електробусът може да измине над 300 км. Времето, необходимо за зареждане на батериите до 100% е около 4 часа.
Електробусът има 3 пъти по-евтина поддръжка от тази на конвенционален автобус. При него не се налагат охладителни течности, нито подмяна на акумулатори, съединители, маслени или горивни филтри.
Последните проучвания на Международната асоциация на градския транспорт показват, че в стратегията на 19 оператора в 25 града в Европа е залегнала електрификация на градския транспорт. До 202о г. по улиците на Европа трябва да се движат общо 2500 електробуса, или 6% от целия градски транспорт.
Към момента Китай е лидер в имплементирането на електробуси в градския транспорт. Страната е на първо място и по производство и доставки. Към края на 2015 г. от 173 000 електробуса, 170 000 са китайски, което представлява 98,3%.