Jaguar планира нов завод в Словакия
Компанията цели да разшири бизнеса далеч от британската производствена база
Луксозният производител на автомобили Jaguar Land Rover има намерение да изгражда нов автомобилен завод в Словакия. Компанията цели да разшири бизнеса си далеч от своята британска производствена база, предаде Ройтерс.
Марката, собственост на India's Tata Group от 2008 г. насам , заяви, че заводът вероятно ще е в западния словашки град Нитра и ще има за цел да постигне годишно производство до 300 000 коли от 2018 г., когато фабриката трябва да започне да работи. Окончателното решение ще бъде взето по-късно тази година.
Автомобилният производител заяви, че съоръжението ще играе основна роля в увеличаване на броя на олекотени алуминиеви модели и че е отхвърлил други места в Европа, САЩ и Мексико в полза на Нитра, заради доброто предлагане на доставки и добрата инфраструктура.
"Със своята доказана автомобилната индустрия, Словакия е потенциална атрактивна възможност за нашето развитие", каза главният изпълнителен директор Ралф Спеш.
Словакия вече привлече и други автомобилни производители. Volkswagen изгражда гама от модели там, включително Touareg и Audi Q7 в завода си в Братислава. През изминалата година южнокорейската компания Kia е произвела повече от 300 000 превозни средства в страната, а от PSA Peugeot Citroen са направили около 255 000 автомобила.
Министър -председателят на Словакия Роберт Фицо, заяви, че е поел ангажимент към насърчаването на автомобилния сектор в страната и ще работи в тясно сътрудничество с Jaguar Land Rover за изграждането на завода.
Jaguar Land Rover постоянно увеличава броя на моделите изграждани извън Великобритания, през октомври миналата година компанията отвори първия си завод отвъд океана в Китай.
Като част от плановете да приведе продукцията си по-близо до големите пазари, фирмата ще отвори завод в Бразилия през 2016 г. Jaguar Land Rover се е възползвал от значителни инвестиции след като е закупен от Tata Group. Печалбите на компанията за периода 2014-2015 г. нарастват до 2.61 млрд. паунда, двойно по-високи от преди няколко години.
Подобно на други автомобилни производители, компанията е изправена пред забавяне на пазара в Китай, където икономическият растеж е спаднал до 25-годишно дъно.