Johnnie Walker ще се предлага в хартиена бутилка
Новата бутилка направена от дървесна маса, ще влезе на пазара през следващата година
Diageo, най-големият производител на алкохол в света, ще продава напитките си в хартиени бутилки, съобщава СNBC. От следващата година емблематичният Johnnie Walker ще бъде на пазара в опаковка, направена от дървесна маса.
Подобно на други големи производители, Diageo e установиl, че въглеродният отпечатък, който оставят, се заражда още в началото на производствения процес. Компанията отчита високи стойности от т.нар. емисии от „обхват 3” (непреки емисии, които възникват във веригата на стойността на компанията, например закупени стоки и услуги, генериране на отпадъци и транспортиране, бел.р.).
Единственият начин да спрем емисиите от „обхват 3” и катастрофалните промени в климата е като работим заедно”, казва пред CNBC Кейт Гибсън, глобален директор на обществото на Diageo.
Интересен факт е, че във Великобритания е задължително големите компании да оповестяват използването на енергия и емисиите на парникови газове от 1 април 2019 г., но не е нужно да включват „обхват 3” в своите отчети. В САЩ няма изискване за докладване, въпреки че някои корпорации доброволно предоставят такава информация.
Между 2007 и 2020 г. Diageo редуцира емисиите на парникови газове с 50% и по този начин намали стойностите по веригата на „обхват 3” с малко повече от 1/3.
За създаването на хартиената Pulpex бутилка Diageo са работили с компанията Pilot Lite. Тя ще произвежда новия тип опаковка от дървесна маса, така че да отговаря на стандартите за хранителни продукти и да е напълно рециклируема.
Иновативната компания твърди, че продуктите ще имат въглероден отпечатък, който е с 90% по-малък от този на стъклото, а бутилките ще са различни от другите видове опаковки от целулоза, тъй като няма да имат подплата на пластмасова основа. Вместо това вътрешността им ще има специално покритие, предотвратяващо намокряне.
В проекта са поканени и PepsiCo, и Unilever. Компанията за безалкохолни напитки също трябва да пусне продукти, използващи опаковките Pulpex през 2021 г., като целта ѝ е да намали съдържанието на необработваемата пластмаса в продуктите си за пиене с 35% през следващите пет години.
В идните месеци Diageo ще обяви своите климатични цели за следващите 10 години. Гигантът иска да приведе дейността си в съответствие с целите на ООН за устойчиво развитие с хоризонт 2030 г.