JYSK ще удвои броя на служителите си тази година
Компанията планира да открие още 6-8 нови магазина през 2019 г.
„Юск Бул” (JYSK) спечели голямата награда „Инвеститор на годината 2018” на церемония миналата седмица, организирана от Българската агенция за инвестиции. През миналата година компанията е инвестирала 200 млн. лева в нов логистичен център в Божурище, открила е 300 нови работни места. За предстоящите бизнес намерения разговаряме с Алън Йонасен, оперативен мениджър на Логистичния център в Божурище и г-н Александру Брату, кънтри мениджър.
Какви са направените от JYSK инвестиции досега в България и колко планира да инвестира компанията в близките години?
Брату: Центърът за дистрибуция в Божурище е най-голямата ни инвестиция в последните 2 години. Досега JYSK е инвестирала над 100 млн. евро в логистичния център, който е първото подобно съоръжение в България и разполага с най-модерните технологии. Когато центърът стане напълно функциониращ, той ще обслужва магазините на JYSK в седем страни.
Йонасен: В момента центърът за дистрибуция е най-голямата единична инвестиция на JYSK. JYSK Nordic в момента има 4 такива дистрибуционни центъра, които са гръбнакът на вътрешната ни инфраструктура и на способността ни да предоставяме услуги на нашите клиенти.
Колко магазина има в момента в България веригата и колко планирате да откриете през 2019-2020 г.? В кои градове ще стъпите?
Брату: В момента имаме 26 магазина в България, като наскоро отворихме един в края на февруари в Димитровград. Планираме да открием между 6 и 8 нови обекта до края на тази година, два от които ще заработят в София през лятото.
Колко са заетите в JYSK в България досега и планирате ли да разкривате нови работни места? Ако да – колко?
Брату: В момента имаме 274 служители, които работят в магазините, и почти 50 в логистичния център в Божурище. До края на годината работещите в Божурище ще станат между 250 и 300 души.
Също така предстои да откриваме нови магазини в страната, където планираме да разкрием около 70 нови работни места.
До края на годината очакваме да имаме почти 600 работници в магазините и в центъра за дистрибуция.
Планирате ли да промените стратегията си за самостоятелни обекти и да стъпите в някой от големите търговски центрове?
Брату: Стратегията ни за експанзия досега работи добре, затова не планираме да я променяме в близките години. Желаем да отваряме магазини в градове, които имат поне 20 000 – 30 000 жители, затова сме фокусирани и върху по-малките градове.
Стратегията ни е да сме близо до клиентите и да сме еднакво достъпни както ценово, така и като местоположение. Непрекъснато сме в търсене на подходящи локации за откриване на нови магазини. По принцип търсим търговски площи, подходящи за търговия на дребно и с площ поне 1200 км метра.
Предлагате ли български артикули и ако да, планирате ли да увеличите броя им?
Брату: JYSK има няколко български доставчика. Основните продукти, които предлагаме и са произведени в Българи, са матраци, завивки и градински възглавници. През последните години наблюдаваме нарастване на доставчиците ни от България и очакваме това развитие да продължи.
Как оценявате условията за бизнес в България? Какви са предимствата на страната ни за привличане на инвестиции?
Брату: Имаме доверие в българската икономика и смятаме, че има възможности за растеж в България. Това е една от причините, поради които сме избрали да направим такава голяма инвестиция в страната. Също така виждаме, че българските ни колеги са отдадени служители, които споделят ценностите на нашата компания, искат да имат добри резултати и са щастливи да научават нови неща всеки ден.