Как BMW използва AI, за да сглобява автомобилите по-ефективно
Изкуственият интелект позволява на компанията да сведе до минимум човешката намеса в качествения контрол
Изкуственият интелект оказва голямо влияние върху автомобилната индустрия.
Очаква се приходите от продажби на автономни превозни средства да надхвърлят 70 милиарда долара до 2033 г., според Future Market Insights. Но самоуправляващите се коли, задвижвани от изкуствен интелект, не са единствената промяна – AI технологията вече се влива в производството на превозни средства.
Като част от тази тенденция в цялата индустрия, BMW Group сега превключва предавките, за да разчита в по-голяма степен на AI в създаването на по-икономичен и по-ефективен производствен процес.
През последните няколко години BMW обнови своя завод в Спартанбърг, Южна Каролина, за да включи нови възможности за изкуствен интелект. Фабриката се простира на повече от 8 милиона квадратни фута и произвежда около 60% от всички BMW-та, продадени в САЩ, което се равнява на повече от 1500 автомобила дневно.
В цеха за каросерии роботите заваряват между 300 и 400 метални шпилки върху рамката на всеки SUV. Това са около половин милион шпилки всеки ден, поставяни от машини, а сега управлявани от AI.
Изкуственият интелект проверява, за да гарантира, че всеки шип е точно поставен, според мениджъра на BMW Group Къртис Тингъл. Ако някой шип е поставен неправилно, системата казва на роботите да го коригират. Не е необходима човешка намеса.
Това е напълно затворен цикъл“, каза Тингъл пред CNBC. „AI премахва човешкото мислене, човешката ръчна намеса директно от уравнението.“
Тингъл твърди, че новата технология драстично е подобрила ефективността. „Постигаме пет пъти повече от това, което сме смятали за възможно преди, с това, което AI постига сега.“
Според Тингъл лазерът за коригиране на шипове с изкуствен интелект вече пести на компанията повече от 1 милион долара годишно. Новата технология, казва той, е позволила на BMW да премахне шестима работници от линията.
Германската компания каза пред CNBC, че AI технологията е в процес на патентоване и е разработена в завода в Спартанбург.
Във фабриката ръководителят на IT проекта на BMW Group Камил Робъртс обяснява, че новият AI софтуер помага за ускоряване на съществуващия процес на проверка.
Докато SUV-овете се движат надолу по линията, 26 различни камери из целия етаж правят снимки. Това е моментът, в който, според Робъртс, „AI се включва, като идентифицира проблемите и ги маркира за коригиране от човек“, като по този начин предотвратява изпращането на несъвършено превозно средство.
Робъртс казва пред CNBC, че преди новата надстройка с изкуствен интелект работниците не са можели да проверяват всяко превозно средство до степента, в която могат сега, добавяйки, че „не е възможно да се провери всяка една кола“. „Производствените количества просто няма да отговорят на глобалното търсене.“
Оливър Билщайн, вицепрезидент на BMW Group по логистика и производствен контрол, каза, че все още има какво да се подобрява в AI технологията на BMW.
Работниците в завода носят това, което Билщайн нарича „фабрични скенери“, които правят измервания и изображения с висока разделителна способност на всеки сантиметър от фабриката.
Тези изображения се използват за изграждане на 3D „дигитален близнак“ на завода, което позволява на BMW незабавно да направи корекции и да разбере как това ще се отрази на производството, преди да приложи промяна в реалния свят. Проектантите на фабрики на BMW по целия свят имат достъп до тези подробни планове онлайн.
С помощта на нов AI софтуер процесът на сканиране вече отнема дни вместо месеци“, каза Билщайн.
„В крайна сметка този тип AI технология ще може да се научи сама как да открива и препоръчва нови начини да направи автоматизираната поточна линия на BMW Group още по-ефективна“, каза той.