Как да печелим повече, като работим по-малко
Александър Николов е създал системата BG 3x и чрез лесни стъпки учи собствениците на малък бизнес да действат умно и ефективно
Александър Николов е консултант и треньор, който вече 13 г. помага на собственици на малък бизнес да постигат растеж. В малкия бизнес са най-многото на брой компании в страната. Предприемачите, които са ги основали и ги управляват, изпитват най-големи трудности. За да са успешни, те имат нужда от ноу-хау и подкрепа. Предлагаме препоръки от Александър Николов:
Александър Николов - Снимка Личен архив
Средата за бизнес през последните 10-15 г. става все по-трудна заради нарастващата конкуренция. Малкият бизнес е в надпревара за
вниманието на клиентите
с които би искал да работи . Интересът се привлича чрез технологиите, през които всички ни заливат с търговски предложения. Това е сериозно предизвикателство за някой, който сега започва да прави опити да достигне до нови клиенти. Той трябва да изпъкне пред другите, за да бъде забелязан и припознат.
Възможностите са много, но всеки собственик на малък бизнес трябва добре да знае кой е неговият идеален клиент. Много предприемачи са идвали с твърдението, че знаят своя идеален клиент, но чрез моята методология са установявали, че не е така. Имаш ли това знание, може да пристъпиш към втората стъпка –
формирането на послание
Най-важният въпрос, който всеки трябва да си зададе, е „Защо клиентът да предпочете мен пред всички други възможности на пазара?“ Всеки бизнес трябва добре да осъзнае кое е неговото уникално предимство.
Моят фокус е да работя със собственици на малък бизнес, които изпитват трудности да привличат клиенти, и които работят много, но нямат резултати, каквито искат, или се притесняват да преминат към справедливи цени от страх да не спаднат техните продажби. Помагам им да достигат през различни канали до много повече клиенти, но и да развият умения, с които да продават, срещнат ли потенциален клиент. В тези години изработих свой подход, който е в основата на създадената от мен BG 3x система - тя съдържа три стълба и води до устойчив ръст на бизнеса. Да печелят повече и да работят по-малко – това са двете основни нужди на всеки малък бизнес, който е моят идеален клиент. Много предприемачи казват, че работят твърде много и ако
цената на по-високите резултати
ще е още повече часове работа, те напълно отказват такъв вариант. Затова ги уча да подхождат умно към всички ангажименти.
Мнозина в началото заявяват: „Моят бизнес е различен!“. А аз им казвам, че всеки бизнес в крайна сметка трябва да прави едно основно нещо – да привлича клиенти. За да стане това, се искат работещи маркетингови стратегии. Има три водещи стълба в моята система. Ако само един от тях липсва, то резултатите няма да са стабилни.
Първият стълб е свързан с яснотата кой е твоят идеален клиент, формиране на грабващо послание, активиране на множество канали, за да може повече хора да стигнат до теб. Необходимо е да имаш умения успешно да завършиш търговската сделка. Само това обаче не е достатъчно. Срещал съм хора, които имат идеалния маркетингов план да удвоят бизнеса си, но то не става поради липса на увереност, имат страхове и ограничаващи убеждения.
Затова вторият стълб е вътрешна промяна в нас самите, в начина ни на мислене и в нагласата за резултати. Колкото по-дълго сме се придържали към едни убеждения, толкова по-трудно се разделяме с тях, те ни дърпат назад, но не знаем как да ги пуснем. Трябва да открием кои са убежденията и страховете, които ни стопират, и след това да ги разрешим и освободим. Процесът не е еднократен. Необходимо е
да изградим новата идентичност
на човека, който може да има високи резултати. Иначе постигаме не това, което искаме – така е не само в бизнеса, но и във всички сфери на живота: Постигаме онова, което отговаря на нашия вътрешен имидж. Процесът за по-високите резултати в бизнеса е съпроводен и с работа със себе си - да видиш как неща, които преди си смятал за невъзможни, вече са възможни. Да започнеш да предприемаш неперфектно действие, но действие! Неперфектното видео, което си направил и си го качил, носи резултати, за разлика от перфектното видео, което дори не е заснето. С малките стъпки, които правим седмица след седмица, сменяме траекторията, по която се движим. Хората отстрани забелязват голямата промяна.
Третият стълб е фокус и планиране – може да имаш перфектния план за привличане на клиенти, може да имаш и нагласата на вече успешен собственик на бизнес, да си преодолял всички спирачки и да нямаш време
да приложиш стратегиите
Много предприемачи казват, че искат да постигнат ръст на своя бизнес, но ако погледна графика им за две поредни седмици, ще си кажа ли, че техен приоритет е да разрастват бизнеса си? Отговорът в повечето случаи е „Не“ и причината за това е, че се работи по инерция, без фокус върху прилагането на стратегическите планове за достигане до нови клиенти, за повече продажби и по-високи обороти. Ако 90% от времето на предприемача е заето с обслужване на клиенти, оперативна и техническа дейност, той няма време за най-важния ускорител на бизнеса. Затова е необходимо да изградите ясен фокус и да знаете кои са приоритетите ви. Важно е да развиете система на планиране, която с всяка седмица предвидимо да ви придвижва към набелязаните цели.
„Вълшебната“ формула
за високи резултати е отдаденост, усилия и не непременно много работа. Последователността побеждава гениалното действие, направено веднъж. Пазарът награждава последователността. В моята програма наред с обученията има много уъркшопи, в които всички се събираме заедно. Тогава собствениците на бизнес имат възможност и помежду си да споделят работещи практики. Страничен позитивен ефект на програмата е, че в нея повечето от предприемачите намират свои клиенти и партньори сред другите участници. Програмата продължава една година, но има собственици на бизнес, които са в нея по 3-4 и повече години. Те имат резултати, а добрата среда постоянно ги мотивира още повече да се развиват.
Успешните предприемачи в програмата на Александър Николов стават все повече, всички те са минали през различни трудности и съмнения, но нагласата и действията за постигане на резултати са довели до това многократно да надвишат и най-смелите си мечти. Промяната днес е най-постоянното нещо и е умение да сме все на гребена на вълната, казва бизнес консултантът Александър Николов. Самият той и хората, с които работи, дават принос за позитивната трансформация на среда, но и на света.