Карта за култура – новата възможност за работодателите да се отличат
Сдружение „Българска история“ създаде „Знание+“ – първата подобна корпоративна социална придобивка в България
Гъвкаво работно време, възможност за дистанционна работа, все повече социални придобивки – това са тенденциите при привлекателните работни места, които се открояват на пазара последните години. През 2023 г. обаче сред приоритетите на добрите работодатели е и менталното здраве на служителите. И това не е чак толкова изненадващо предвид негативните ефекти на изолацията заради COVID пандемията.
В България голяма част от социалните придобивки във фирмите са материални, като например ваучери за храна, карти за спорт и фитнес. Често се предлага и допълнително здравно осигуряване, но може би за първи път се заражда идея за карти за култура и образование.
Сдружение „Българска история“ предлага именно такава – карта „Знание+“, чийто фокус е именно културата и образованието.
Основателите са пет млади момчета – Марио Мишев, Иван Кънчев, Любомир Благов, Йордан Русев и Александър Македонски, които искат да подобрят културните навици на българите и затова създават карта, базирана изцяло на b2b модел, или от българските работодатели за техните служители.
На фокус е културата...
Картата дава възможност на всеки притежател да получава отстъпки при посещения на обекти, развиващи дейност в областта на образованието, културата и изкуствата. Сред тях са някои от най-популярните театри, музеи, кина, книжарници, центрове за обучения и творчески занимания, като рисуване с вино, уроци по пеене и др. Тя не предлага изцяло безплатни посещения, както сме свикнали с картите за спорт, а е базирана на отстъпки, като това е отразено и в ценообразуването.
Годината е 2023 г. и е налице терминът "икономика на знанието" и оттук нататък предизвикателствата пред пазара на труда ще изискват от нас културно-образователно обогатяване“, разказва Марио Мишев пред Economic.bg.
…но често я забравяме
Услугите стават все по-скъпи, а не се увеличава делът на хората, които желаят да посещават културни и образователни обекти.
И ако тази карта позволи на хора, които традиционно не посещават такива културни институции, да ги посетят, то значи сме постигнали целта си, а тя е именно такава – масовизация, в хубавия смисъл на думата, на културния и образователен продукт“.
С това е съобразена и цената ѝ, която започва от 10 лв. за карта. По думите на Мишев, ако тази социална придобивка бъде на по-висока цена и срещу нея служителите получават безплатни посещения, това не означава, че биха имали по-голям интерес.
Прочетете още
- Цените в две търговски вериги вече са видими в държавния сайт
- Уникредит очаква лихвите в България да растат и догодина
- Дъщерна компания на Mercedes-Benz наема офис в София
Как работи
В момента „Знание+“ работи с 52 културни и образователни институции, като се очаква до средата на годината те да надминат 100. Засега тя е достъпна за обекти в София, но идеята е съвсем скоро да навлезе и в другите по-големи градове в страната.
В момента фокусът ни е върху онлайн обученията, за които не е необходимо да има присъствена форма на участие, което ще помогне на картата да има национален обхват“.
Картата се издава на физически носител, но може да се управлява и от профила на сайта и да се използва във физическите обекти. От компанията вече разработват и мобилно приложение. В част от обектите, както подсказва и името на картата, тя важи и за придружител.
Кампанийно всеки месец ще има оферта на фокус, което ще е определено предложение от компанията и ще бъде безплатно за притежателите на такива карти.
Мишев допълва, че интерес към нея вече имат няколко малки работодатели, като се водят разговори с три големи софтуерни компании и един телеком.
Covid-19 промени много навиците на хората и то към лошо. Въпреки че създава удобства да работиш от вкъщи, това няма как да има каквото и да е положително отражение върху живота на човек, така че всяка едно начинание, което стимулира социалния живот е полезно“.
Поглед назад
Марио Мишев казва, че смислово това е продължение на „Българска история“, а контактите, които са направили през последните 10 години и проблемите, които са видели в културния сектор, определено помагат да си заложат по-реалистични цели и да ги преследват.
Беше много трудно да спечелим доверието на водещи имена в културния и образователния сектор, да ги убедим, че това, което правим има смисъл и до някаква степен опитът и присъствието ни чрез „Българска история“ помогна. Това е логическо продължение лично за мен, като създател и на двата проекта“.
Мишев казва, че картата е "мост, който дава възможност за преференциални цени на същото качество на услугата", а целта е една – "да се предложи нещо различно на служителите, което е с добавена стойност и чрез което могат да развият талантите и уменията си".