Касовите бележки ще имат QR код от догодина
Промяна в наредбата предвижда обектите да предават информация в НАП на всеки 5 минути
~ 2 мин.
Всички издавани касови бележки трябва да имат QR код и да се изпращат в сървърите на Националната агенция за приходите (НАП) на всеки пет минути. Изискването се предвижда да влезе в сила от 30 юни 2019 г. за всички търговци и от 1 април за регистрираните по ДДС, предвиждат изменения в Наредбата за регистриране и отчитане на продажби в търговските обекти чрез фискални устройства. Документът е качен за обществено обсъждане от Министерството на финансите.
„До края на месец март 2019 г. всички регистрирани по ДДС фирми в България, които са близо 250 хиляди, трябва да приведат своите фискални системи в съответствие с изискванията на наредбата. До края на юни 2019-а същото трябва да направят и нерегистрираните по ДДС компании и лица. В същият срок, до края на юни, трябва да направят бензиностанциите по отношение на техните електронни системи с фискална памет“, каза говорителят на НАП Росен Бъчваров, цитиран от БНР.
Експертите са изчислили, че на бизнесът ще струва малко над 11,8 млн. лева да се подменят съществуващите фискални принтери. Те са 43 000 в момента, а един нов струва 275 лева. По 120 лева на работно място, или общо 5,160 млн. лева за всички работни места в търговските обекти, ще струва промяната на софтуера за управление на продажбите.
Така разходите за едно лице, стопанисващо средно два обекта, всеки от тях със средно по две работни места, се очаква да бъдат в размер на 1 580 лв. (480 лв. за софтуера и 1 100 лв. за 4 бр. фискални устройства), посочват вносителите на документа в мотивите.
„До края на месец март 2019 г. всички регистрирани по ДДС фирми в България, които са близо 250 хиляди, трябва да приведат своите фискални системи в съответствие с изискванията на наредбата. До края на юни 2019-а същото трябва да направят и нерегистрираните по ДДС компании и лица. В същият срок, до края на юни, трябва да направят бензиностанциите по отношение на техните електронни системи с фискална памет“, каза говорителят на НАП Росен Бъчваров, цитиран от БНР.
Експертите са изчислили, че на бизнесът ще струва малко над 11,8 млн. лева да се подменят съществуващите фискални принтери. Те са 43 000 в момента, а един нов струва 275 лева. По 120 лева на работно място, или общо 5,160 млн. лева за всички работни места в търговските обекти, ще струва промяната на софтуера за управление на продажбите.
Така разходите за едно лице, стопанисващо средно два обекта, всеки от тях със средно по две работни места, се очаква да бъдат в размер на 1 580 лв. (480 лв. за софтуера и 1 100 лв. за 4 бр. фискални устройства), посочват вносителите на документа в мотивите.
От НАП призоваха всички търговци да си свържат с производителите на касови апарати и със сервизните организации и да извършат необходимите промени.
Наредбата забранява и издаването на т.нар. служебни бонове.
Друга промяна касае собствениците на електронни магазини. Предвижда се търговците в тези магазини да се декларират пред НАП, а агенцията ще поддържа техен публичен регистър. Срокът за регистрацията е 3 месеца след влизането в сила на наредбата, което означава късната есен на т.г., според Бъчваров.
Четвърта група промени в наредбата касае търговията с горива и валидирането на уникалните контролни номера в електронните акцизни документи, които вече ще имат баркод.