Китай извади Mercedes-Benz от кризата
Германският автомобилен концерн Daimler залага нови цели пред марката за възвръщаемост
Германският автомобилен концерн Daimler AG повиши целта си за възвръщаемостта на своята марка луксозни автомобили Mercedes-Benz, след като нарастващото търсене в Китай помогна на производителя да се съвземе от миналогодишните производствени смущения заради коронавируса, предава Bloomberg.
Най-големият производител на луксозни автомобили в света заяви, че оперативната възвръщаемост на звеното може да достигне 10-12% през тази година, което е повече от предишната цел за възвръщаемост в диапазона 8-10%, след като продажбите на марката в Китай скочиха с 60% през първите три месеца на годината.
„Уверени сме, че можем да поддържаме темпа на растеж и в същото време да разширим нашата гама от електрически превозни средства“, заяви главният финансов директор Харалд Вилхелм.
Година след най-тежката криза в автомобилната индустрия от десетилетия бизнесът на германските премиум автомобилни марки отчита впечатляващо възстановяване. Както Mercedes, така и конкурентът BMW AG отчитат рекордно високи продажби за първото тримесечие, подкрепени от силното търсене в Китай, най-големият автомобилен пазар в света.
В други региони, особено в САЩ, продажбите също се връщат към предпандемичните нива, което е ключово за плановете им да преминат към електрическо производство. По-рано този месец Mercedes представи своя електрически флагман EQS, електрифицирана версия на класическия S-Class.
Но докато търсенето на автомобили продължава да се възстановява с все по-бързи темпове по света, производителите се сблъскват с ново препятствие, което хвърля сянка върху тяхното бъдещо представяне. Недостигът на чипове продължава да се задълбочава, като редица големи автомобилни производители вече обявиха мащабни корекции на своите операции и съкращаване на работните места.
Daimler заяви, че проблемът с доставките, влошен от нарастващото търсене на чипове от индустрията за потребителска електроника, може допълнително да повлияе на доставките през второто тримесечие на годината.
Кризата с чиповете накара компанията да даде приоритет на производството на автомобили с висок марж, което повиши рентабилността ѝ до 15% през първото тримесечие спрямо 2.2% преди година.
„Въпреки че перспективите в момента са ограничени, Daimler предполага известно възстановяване през третото и четвъртото тримесечие“, изтъкнаха от компанията.
Концернът също повиши очакванията си за оперативната възвръщаемост от услугите за мобилност до 14-15% от 12 -13% преди това.