Кой е новият директор на Nike
Джон Донахю е едва четвъртият изпълнителен директор в историята на Nike
~ 2 мин.
Джон Донахю е едва четвъртият изпълнителен директор в историята на Nike, поемайки поста от днес. Бившият изпълнителен директор на eBay и ServiceNow ще наследи печеливша компания, пред която има и културни предизвикателства, идващи от времето на предшественика му Марк Паркър.
На пръв поглед Донахю може да изглежда странен избор на мястото на Паркър като изпълнителен директор, пише Yahoo Finance. Бившият изпълнителен директор на eBay има опит в технологиите, а не в търговията с дрехи и спортни стоки. За разлика от Паркър, Донахю няма бекграунд в дизайна на обувки – но пък Nike вече знае как да прави обувки.
Експертите в бранша казват пред Yahoo Finance, че технологичният бекграунд на Донахю е именно причината да бъде избран за изпълнителен директор на най-голямата в света компания за спортни облекла. Той има необходимото, за да отведе компанията точно там, където трябва да бъде в дигиталното пространство.
В последния си доклад за приходите от декември Nike разкри, че онлайн продажбите са се повишили с 38%, до голяма степен благодарение на приложенията Nike и SNKRS – нещо, което Донахю вероятно ще продължи.
„Той очевидно има огромен опит в електронната търговия и софтуера. Nike осъзнава, че бъдещето е дигитално. Те имат невероятно светло бъдеще в дигиталната и електронната търговия и по-специално с приложението SNKRS. И Донахю ще донесе много експертиза в тази област на бизнеса“, коментира Джон Кърнан от Cowen Equity Research.
Акциите на Nike нараснаха изключително много – от около $11 на акция до $100 на акция, след като Паркър пое поста на изпълнителен директор. През това време компанията Swoosh се присъедини към Dow Jones Industrial Average и Fortune 100.
Но компанията, чийто слоган е Just do it (Просто го направи), има своите проблеми. Паркър се оттегли след почти 14 години, последната от които беше изпълнена от редица скандали, включително твърдения за нелоялни трудови практики, плащания на спортисти и нарушаване на антидопинговите правила.
На пръв поглед Донахю може да изглежда странен избор на мястото на Паркър като изпълнителен директор, пише Yahoo Finance. Бившият изпълнителен директор на eBay има опит в технологиите, а не в търговията с дрехи и спортни стоки. За разлика от Паркър, Донахю няма бекграунд в дизайна на обувки – но пък Nike вече знае как да прави обувки.
Експертите в бранша казват пред Yahoo Finance, че технологичният бекграунд на Донахю е именно причината да бъде избран за изпълнителен директор на най-голямата в света компания за спортни облекла. Той има необходимото, за да отведе компанията точно там, където трябва да бъде в дигиталното пространство.
В последния си доклад за приходите от декември Nike разкри, че онлайн продажбите са се повишили с 38%, до голяма степен благодарение на приложенията Nike и SNKRS – нещо, което Донахю вероятно ще продължи.
„Той очевидно има огромен опит в електронната търговия и софтуера. Nike осъзнава, че бъдещето е дигитално. Те имат невероятно светло бъдеще в дигиталната и електронната търговия и по-специално с приложението SNKRS. И Донахю ще донесе много експертиза в тази област на бизнеса“, коментира Джон Кърнан от Cowen Equity Research.
Акциите на Nike нараснаха изключително много – от около $11 на акция до $100 на акция, след като Паркър пое поста на изпълнителен директор. През това време компанията Swoosh се присъедини към Dow Jones Industrial Average и Fortune 100.
Но компанията, чийто слоган е Just do it (Просто го направи), има своите проблеми. Паркър се оттегли след почти 14 години, последната от които беше изпълнена от редица скандали, включително твърдения за нелоялни трудови практики, плащания на спортисти и нарушаване на антидопинговите правила.
През 2018 г. The New York Times съобщи, че бунт на жени, ядосани от „токсичната“ култура на Nike, е предизвикал напускането на редица мениджъри мъже, включително президента на марката Nike и ръководителя по политиките за многообразие в компанията.
„Мисля, че има много културни проблеми, които се появиха през последната година и половина. Те са част от наследството на Паркър толкова, колкото и финансовият успех “, казва Матю Киш от Portland Business Journal, който отрзява Nike.
„Мисля, че има много културни проблеми, които се появиха през последната година и половина. Те са част от наследството на Паркър толкова, колкото и финансовият успех “, казва Матю Киш от Portland Business Journal, който отрзява Nike.
Въпреки тези противоречия, Киш все още вярва, че наследството на бившия изпълнителен директор е добро.
В новата си роля на изпълнителен председател Паркър ще ръководи Донахю, точно така както основателят на компаниата Фил Найт ръководеше преди години самия Паркър.
Самият Найт в миналото е отбелязал, че двамата с Паркър могат да довършват изреченията си. Въпреки че не се знае дали Донахю има същите отношения със съоснователя на Nike, ясно е, че Найт има огромно уважение към него.
„Донахю е един от четиримата директори на Swoosh LLC, което е предприятието, което притежава по-голямата част от акциите на Фил Найт и Nike. Това говори за огромно доверие и уважение между Найт и Донахю“, казва Киш.