Коя е компанията, продаваща непотърсен багаж?
Unclaimed Baggage има сключени дългосрочни договори за изкупуването на изгубени предмети от авиокомпании, хотели, влакове и компании за автомобили под наем
През 2023 г. в изгубените багажи на пътниците в САЩ са открити изключително интересни артикули, сочи нов доклад на компанията Unclaimed Baggage, която изкупува изгубени вещи от авиокомпаниите, пише CNBC.
Решихме, че би било забавно да публикуваме годишен доклад, в който се посочват най-често срещаните артикули, както и най-скъпите, най-странните и прекрасните”, каза главният изпълнителен директор Брайън Оуенс.
Най-скъпите артикули, които са намерени в непотърсения багаж през тази година, са диамантен пръстен (оценен на 37 050 долара), часовник Cartier Panthère (26 500 долара) и чанта Hermès Birkin 25 (23 500 долара). Компанията има сключени дългосрочни договори за изкупуването на непотърсени предмети от авиокомпаниите, както и от хотели, влакове и компании за автомобили под наем. През нея минават десетки хиляди артикули всяка седмица.
Около една трета от тях се продават, една трета се даряват за благотворителност, а останалите се рециклират”, обяснява Оуенс.
“Живеем в свят, в които се губят всевъзможни неща. Всеки ден е нещо като Коледа”, допълва той.
Лоялни клиенти
Компанията е основана от бащата на Оуенс - Дойл Оуенс през 1970 г., след като той получава информация, че автобусна компания изпитва затруднения с увеличаващия се брой чанти, забравени от пътници. Така той взема назаем 300 долара, за да купи непотърсените чанти, слага цени на намерените в багажа артикули и ги продава от дома си в Скотсбъро, окръг Алабама.
Днес магазинът на Unclaimed Baggage в Скотсбъро е по-голям от цяла пресечка, а компанията има над 250 служители. Тръпката от „лова“, от самата възможност за това какво може да бъде намерено, привлича хора отблизо и далеч.
Посещават ни по 1 милион души годишно от всеки щат в САЩ и от 40 държави. Имаме клиенти от Западното крайбрежие, които идват по няколко пъти в година. Има една двойка от Великобритания, която идва веднъж годишно само за да пазарува”, каза Брайън Оуенс.
По думите му отстъпките варират между 20 и 80%, в зависимост от артикула. При дрехите има по-големи отстъпки, при часовниците Rolex – по-малки. Оуенс обясни, че компанията иска да предостави на купувачите изгодни сделки, без обаче да стимулира препродажби.
“Наш клиент, за който смятаме, че е служител на круизен кораб, купуваше огромни количества електронни четци Kindle и ги препродаваше в пристанищните градове”, казва Оуенс.
Сред най-интересните артикули, открити през миналата година, са две живи змии, две чанти Hermes Birkin, чифт кецове Louis Vuitton Nike Air Force 1 за 12 000 долара, прът за овчарски скок, куфар пълен с перуки, 19 часовника Rolex, ръчно изработена средновековна бойна броня, ключ за погребален ковчег, препарирана глава на овен.
Най-продаваните артикули
“Електрониката се продава най-бързо - от слушалки AirPods за 54 долара до 15.6-инчов лаптоп HP за 175 долара. Скъпите бижута също се продават добре, дори и онлайн”, Брайън Оуенс.
Компанията се е сдобила с около 20 часовника Rolex само през тази година. Един от любимите му артикули е 40-каратов изумруд, открит увит в парцал в невзрачна чанта.
Удостоверяването е важна част от бизнеса, независимо дали става въпрос за чанти Louis Vuitton, или чифт кецове Balenciaga”, допълва той, като оприличава удостоверяването на предмети в изгубения багаж на “археологически разкопки”.
В редки случаи има артикули, които се връщат при техните законни собственици. От компанията също така намират артикули с етикетите от Unclaimed Baggage на тях, което означава, че са били изгубени веднъж, закупени от компанията, продадени на нов собственик и впоследствие изгубени отново. Какво се случва обаче, ако гневни пътници твърдят, че артикули в магазина са изгубени от тях и им принадлежат?
“Когато стоката стигне до нас, тя вече е преминала доста обширен процес на издирване и всички искове са уредени”, казва Оуенс, допълвайки, че това обикновено отнема около 90 дни.
На всеки 1 000 пътници 7.6 чанти се обработват неправилно, според доклада на SITA за 2023 г. При 80% от тях има забавяне и в крайна сметка се връщат при собствениците си, 13% са повредени или съдържанието им е ограбено, а 7% се смятат за изгубени или откраднати, се посочва в доклада.
Авиокомпаниите, всъщност, вършат добра работа в това да връщат чантите на пътниците. Много малка част от тях, в крайна сметка, се губят”, заяви Оуенс.
Според доклада на Unclaimed Baggage, най-често срещаната причина за загуба на багаж е липса на обозначение отвън или вътре. Компанията препоръчва на пътниците да поставят етикет на багажа си отвън и лист хартия, или визитка с техните контакти и данни за пътуването им вътре.