Компаниите с най-много франчайз обекти по света
Може да се изненадате, но номер 1 не са McDonald\'s или Starbucks
~ 2 мин.
Въпреки че на всеки ъгъл може да се открие ресторант на McDonald's или кафене на Starbucks, веригата за бързо хранене Subway всъщност има най-много обекти - повече от всяка друга ресторантска верига в света. И трите работят по модела на франчайзинга.
През 2017 г. Subway има 43 912 обекта по света, което я поставя на първо място. Веднага след това идва McDonald's с 37 241 обекта и на трето място - Starbucks с 27 339 локации.
Този брой обаче се противопоставя на икономическата реалност: докато McDonald's и Starbucks увеличават продажбите си всяка година през последните пет години, продажбите на Subway стават все по-слаби от 2014 г. насам, а трафикът от посетители е намалял със 7.6% през последните 12 месеца. Данните са на маркетинговата компания Technomic, която проучва пазара в хранителната индустрия, съобщава CNBC.
Малко след началото на този спад Subway започва да затваря магазини. Повече от 350 обекта са закрити през 2016 г .; повече от 800 през 2017 г .; и още 500 през 2018 г.
Анализатори на индустрията посочват няколко причини за това, но най-вече липсата на иновации. Докато McDonald's и Starbucks непрекъснато създават нови продукти и съхраняват дизайна, за да се развиват заедно с променящите се потребителски предпочитания, Subway изостава. Миналото лято веригата за сандвичи обяви първия си основен редизайн, Fresh Forward, за близо 20 години.
През 2017 г. Subway има 43 912 обекта по света, което я поставя на първо място. Веднага след това идва McDonald's с 37 241 обекта и на трето място - Starbucks с 27 339 локации.
Този брой обаче се противопоставя на икономическата реалност: докато McDonald's и Starbucks увеличават продажбите си всяка година през последните пет години, продажбите на Subway стават все по-слаби от 2014 г. насам, а трафикът от посетители е намалял със 7.6% през последните 12 месеца. Данните са на маркетинговата компания Technomic, която проучва пазара в хранителната индустрия, съобщава CNBC.
Малко след началото на този спад Subway започва да затваря магазини. Повече от 350 обекта са закрити през 2016 г .; повече от 800 през 2017 г .; и още 500 през 2018 г.
Анализатори на индустрията посочват няколко причини за това, но най-вече липсата на иновации. Докато McDonald's и Starbucks непрекъснато създават нови продукти и съхраняват дизайна, за да се развиват заедно с променящите се потребителски предпочитания, Subway изостава. Миналото лято веригата за сандвичи обяви първия си основен редизайн, Fresh Forward, за близо 20 години.
Наскоро главният изпълнителен директор Сузане Греко, по-малката сестра на основателя на компанията Фред ДеЛука, се пенсионира. Тъй като компанията назначи първия си главен изпълнителен директор извън семейството на ДеЛука от основаването си през 1965 г., мнозина се чудят дали тази промяна може да обърне хода на събитията за компанията с най-много обекти по света.
Тревър Хейнс, който ръководи бизнес развитието на веригата, временно изпълнява функциите на главен изпълнителен директор.