Компаниите с най-висока репутация през 2018 г.
Подреждането е на Reputation Institute и списание Forbes
Последните няколко години бяха бурни, меко казано, и ако лидерите на световната сцена научиха нещо, то е, че репутацията е крехка. Събития, вариращи от неочакваните резултати при гласуването на Brexit и президентските избори в САЩ до появата на фалшиви новини и движението #MeToo, допринасят в тази посока. А сега и големите компании също учат този урок.
"Балонът на репутацията се спука", казва Стивън Хан-Грифитс, главен изследовател на Reputation Institute, фирма за измерване на репутацията и услуги за управление. От 2006 г. насам RI публикува Global RepTrak 100 - годишно проучване на корпоративната репутация. Тазгодишната класация показва средно 1.4-пункта спад в репутацията на 100-те компании в подреждането. И това е първата значима регресия от края на Голямата рецесия.
"Имаме криза на доверието", казва Хан-Грифитс. "Хората се питат: "Мога ли наистина да се доверя на корпорациите?". И за две трети отговорът е труден.
За да се определи класацията RT100, от януари до февруари 2018 г. RI проучва мнението на повече от 230 000 души в 15 държави. Включените компании имат приходи над 50 милиарда долара, присъствие във всички изследвани държави и познаваемост на марката сред най-малко 40% от общото население.
Проучването се прави съвместно със списание Forbes.
Миналогодишният лидер запазва първото място и през 2018 г. В подреждането обаче има доста размествания.
Вижте и кои са 10-те компании с най-висока репутация за 2018 г.:
10. Microsoft
9. BMW Group
8. Bosch
7. Adidas
6. Sony
5. The Walt Disney Company
4. Canon
3. Google
2. Lego
1. Rolex
Вижте и всички 100 компании в класацията в таблицата: