Кризата може да удвои приходите на Zoom
Разходите на компанията обаче растат още по-рязко
~ 2 мин.
Zoom Video Communications Inc обяви, че очаква удвояване на годишните си продажби, тъй като все повече хора работят от вкъщи и се свързват с колеги и приятели онлайн заради мерките за дистанциране по света.
Но разходите на Zoom също рязко се повишават и ръководителите на компанията заявиха, че брутните маржове вероятно ще останат под историческите норми на Zoom през следващите тримесечия, изпращайки акциите на компанията от Сан Хосе, Калифорния, надолу с 3.5% до $200.75 в късната пазарна търговия, предава Reuters.
Компанията се превърна в глобален лидер за видео конференции от бизнес ориентиран инструмент за телеконферентна връзка. Тя обаче попадна под обстрел заради проблемите със сигурността и защитата на личните данни, което я накара да внесе основни подобрения.
Компанията повиши целогодишната си прогноза за приходите до диапазона от 1.78 милиарда до 1.80 милиарда долара от прогнозираните по-рано 905-915 млн. долара.
Последният тримесечен отчет показва, че компанията вече има около 265 400 клиенти с повече от 10 служители, което е близо четирикратно увеличение спрямо година по-рано.
Но има и възможни признаци, че бумът на Zoom може да се забави, докато икономиките се отворят отново. Главният финансов директор Кели Стекълбърг заяви, че отчетените през април 300 милиона участници дневно леко намаляват през май. Компанията очаква те в крайна сметка отново да нараснат над 300 милиона.
Zoom се конкурира с видео платформите Webex на Cisco, Teams на Microsoft и Meet на Google, като предлагат абонамент за компании и същевременно безплатна версия за потребителите.
Zoom отчете фискални приходи за първото тримесечие в размер на 328.2 млн. долара, което е над очакванията на анализаторите от 202.7 млн. долара, според данните на IBES от Refinitiv.
Но докато приходите се увеличават рязко, разходите се увеличават още по-рязко. Те скачат с 330% до 103.7 милиона долара, което намалява брутния марж на компанията до 68.4% от 80.2% година по-рано.
Един от най-големите разходи на Zoom са центровете за данни и честотната лента за приемане на разговори. Компанията управлява някои от собствените си центрове за данни, но също така плаща за облачни услуги от Amazon Web Services и Microsoft, а през април добави и Oracle като доставчик.
По време на разговора с инвеститорите изпълнителният директор Ерик Юан заяви, че Amazon предоставя "повечето" нов капацитет, необходим за увеличеното търсене.
Стекълбърг обаче каза, че компанията планира да разшири собствените си центрове за данни, за да стане по-ефективна, което би трябвало да увеличи маржовете до около 75% в следващите няколко тримесечия. Според анализаторите брутният марж ще се покачи между 79% и 81% през следващата година, сочат данните на Refinitiv.
Но разходите на Zoom също рязко се повишават и ръководителите на компанията заявиха, че брутните маржове вероятно ще останат под историческите норми на Zoom през следващите тримесечия, изпращайки акциите на компанията от Сан Хосе, Калифорния, надолу с 3.5% до $200.75 в късната пазарна търговия, предава Reuters.
Компанията се превърна в глобален лидер за видео конференции от бизнес ориентиран инструмент за телеконферентна връзка. Тя обаче попадна под обстрел заради проблемите със сигурността и защитата на личните данни, което я накара да внесе основни подобрения.
Компанията повиши целогодишната си прогноза за приходите до диапазона от 1.78 милиарда до 1.80 милиарда долара от прогнозираните по-рано 905-915 млн. долара.
Последният тримесечен отчет показва, че компанията вече има около 265 400 клиенти с повече от 10 служители, което е близо четирикратно увеличение спрямо година по-рано.
Но има и възможни признаци, че бумът на Zoom може да се забави, докато икономиките се отворят отново. Главният финансов директор Кели Стекълбърг заяви, че отчетените през април 300 милиона участници дневно леко намаляват през май. Компанията очаква те в крайна сметка отново да нараснат над 300 милиона.
Zoom се конкурира с видео платформите Webex на Cisco, Teams на Microsoft и Meet на Google, като предлагат абонамент за компании и същевременно безплатна версия за потребителите.
Zoom отчете фискални приходи за първото тримесечие в размер на 328.2 млн. долара, което е над очакванията на анализаторите от 202.7 млн. долара, според данните на IBES от Refinitiv.
Но докато приходите се увеличават рязко, разходите се увеличават още по-рязко. Те скачат с 330% до 103.7 милиона долара, което намалява брутния марж на компанията до 68.4% от 80.2% година по-рано.
Един от най-големите разходи на Zoom са центровете за данни и честотната лента за приемане на разговори. Компанията управлява някои от собствените си центрове за данни, но също така плаща за облачни услуги от Amazon Web Services и Microsoft, а през април добави и Oracle като доставчик.
По време на разговора с инвеститорите изпълнителният директор Ерик Юан заяви, че Amazon предоставя "повечето" нов капацитет, необходим за увеличеното търсене.
Стекълбърг обаче каза, че компанията планира да разшири собствените си центрове за данни, за да стане по-ефективна, което би трябвало да увеличи маржовете до около 75% в следващите няколко тримесечия. Според анализаторите брутният марж ще се покачи между 79% и 81% през следващата година, сочат данните на Refinitiv.
Акциите на Zoom тази година са нараснали повече от три пъти.