КЗК се самосезира срещу промоция на Billa
Комисията провери дружеството заради и реклама на продукт „Маслиново масло екстра върджин 20% – Basso Blend“
Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) образува производство за проучване на евентуално извършени нарушения от страна на „Билла България“ ЕООД. Причината, поради която антимонополният орган се самосезира, е промоционално предлагане и реклама на продукт „Маслиново масло екстра върджин 20% – Basso Blend“ през юни 2024 г.
От събраните в хода на предварителното проучване информация и доказателства регулаторът е установил, че продуктът се предлага от веригата хипермаркети на територията на страната през юни 2024 г. и е рекламиран в интернет страницата на дружеството. Освен това има радио реклама в магазините на веригата; телевизионна реклама.
Каква е причината за производството?
Съставът на посочения продукт обаче не отговаря на начина, по който се рекламира, е мнението на КЗК.
Съставът на посочения продукт е 80% слънчогледово масло и 20% екстра върджин маслиново масло, но начинът, по който се рекламира, представя и означава продуктът – чрез акцентиране на маслиновото масло, е възможно да създаде заблуда у потребителите относно съдържанието му и неговите характеристики“, се казва в становището на регулатора.
С оглед на всичко това КЗК реши да образува производство за проучване на евентуално извършване на нарушение, свързано със заблуждаваща реклама.