Lidl отваря поне осем нови магазина и навлиза в още градове
Търговската верига планира да разкрие над 200 нови работни места през 2024 г. и да увеличи приноса си към икономиката на България
Лидл България планира да открие 8 до 10 нови магазина през 2024 г. Това разширяване на търговската мрежа е свързано и с разкриването на близо 200 нови работни места, съобщават от компанияа. Други 90 места ще бъдат разкрити в обектите по морето през лятото, когато натоварването се увеличава значително.
Основен приоритет за Lidl са нашите клиенти и всичките ни усилия през 2024 г. са насочени към тях и всичко онова, от което имат нужда. Затова чрез нови магазини и модернизиране на вече съществуващите ще им осигурим повече удобни и близки локации, с достатъчно паркоместа“, заяви Бисер Инчовски, управител „Централизирани дейности“ на Лидл България.
„Ще се погрижим пазаруването във всички наши магазини, не само в новите, да бъде още по-лесно и приятно, а асортиментът от продукти да е представен още по-удобно за клиента. Ще осигурим достъп до повече продукти с високо качество на изгодни цени, произведени по отговорен и устойчив начин. Така даваме на потребителите повече възможности за умно пазаруване, или т.нар. smart shopping“, добавя Инчовски.
През 2024 г. новите магазини, които Lidl планира да разкрие, са както в големи градове, като София, Русе, Бургас, така и в по-малки, в които до момента веригата не е присъствала – Лом, Каварна, Карнобат и др. Във всеки нов обект компанията инвестира средно 14 млн. лв.
Разширявайки своята търговска мрежа, компанията разширява и своя принос към икономиката на страната и оказва значителен ефект върху регионалните пазари на труда. По данни на Института за пазарна икономика (ИПИ), за последните няколко години средната месечна заплата в компанията е с около 50% по-висока от средната за страната и между 70 и 80% над тази в сектора за търговия на дребно. Още по-значими са тези разлики в по-малките градове.
За модернизиране и подобряване на клиентското изживяване в настоящите си обекти, както и за повишаване на енергийната ефективност, през 2024 г. компанията ще инвестира близо осем пъти повече средства в сравнение с предходната година. Новите инвестиции предвиждат различни дейности по реновиране и модернизация на оборудването, каси на самообслужване, изграждане на фотоволтаици и др.
Тези модернизации на инфраструктура и оборудване целят основно да доведат до още по-добро и удобно излагане на продуктите, в това число и новите такива. Сред тях са разширен рибен и суши асортимент, нови печива с квас от „Фурната на Lidl”, още разнообразие от плодове и зеленчуци с безкомпромисен контрол на качеството и проверка за над 700 вида остатъци от пестициди, високо протеинови продукти, колбаси по чиста рецепта, био артикули, печен ябълков чипс и др. Всички те са подбрани и разработени от търговския отдел на компанията с много грижа и внимание след строга селекция по критерии като качество, устойчивост, подходящи за здравословно и балансирано хранене и др.