Мечтаната Tesla, която (вероятно) ще остане само мечта
Една концепция на автомобил с „извънземен“ дизайн и елегантни черти
Това, което виждате на снимките, е концепцията на Tesla Roadster Y, изготвена от бразилския индустриален дизайнер Виниций Бух. Но по-скоро това е машина мечта с марка Tesla. Разбира се, засега е само концепция, която може никога да не се материализира извън „чертожната дъска“, но ако се случи, ще е като сбъднат сън, пише Крисчън Кърмел от специализираното издание Autoevolution.
По неговите думи осъществяването на тази мечта в голяма степен ще зависи от това колко струва производството на футуристичното купе.
Представеният дизайн не изглежда да има много общо с досегашните модели, пуснати на пазара от Tesla. Да не говорим за „чепатия“ Cybertruck, който е като пълна противоположност на това, което бразилският дизайнер си представя.
Единствената прилика с моделите на компанията, ако търсим такава, би била ниско спуснатата „качулка“, подобна на оригиналния Roadster. И може би, просто може би, повдигнатите калници.
Дизайнът на каросерията наподобява този на Mercedes SLR Stirling Moss. От калниците на предните колела до задните колата следва една равна линия. Същата линия е и мястото, където целият покрив просто изчезва.
Седалките включват класическите защити при преобръщане, които се вписват в дизайна на каросерията, подобно на повечето други роудстъри. Тези защитни „качулки“ водят останалата част от рамката към задната част на Tesla-та. Повдигнатата и широка задна част предлага на автомобила още по-голямо усилване към, и без това, средната му предна част. Дългите и тънки LED стопове и мигачи остават верни на дългото и елегантно тяло. Но отзад можем да намерим и порт за зареждане на тази потенциална машина.
За да отворите вратата, всичко, което трябва да направите, е да плъзнете пръста си в задната ѝ част и да влезете вътре. След като се настаните в пилотската кабина, сензорен екран ви предлага всички контроли за включване или изключване на каквото и да било. Същият сензорен екран действа и като арматурното табло и дори включва клавиатура, в случай че трябва да потърсите адрес. Запалването също е без ключ.
Ако хвърлим един поглед на капака на автомобила, можем да видим несъответствие между десния и левия дизайн. Тъй като е електрическа, колата няма двигател. Така че на капака всъщност намираме отделение за съхранение на багаж. Просто дръпнете лоста в центъра на „качулката“ и поставете куфара си вътре.