Mercedes залага на еволюцията след революцията на Tesla
Американският производител вкара автономните коли в градовете, а германският конкурент планира да подобри технологията
Докато Tesla рекламира авангардната природа на новия си софтуер за автономно управление, конкурентът Mercedes-Benz също разработва подобна система, но все още не позволява на обществеността да я изпробва по градски пътища, пише Reuters.
Германците, които са пионери в разработването на усъвършенствани системи за подпомагане на водача (ADAS), залагат на поетапно пускане на новите си технологии, като изчакват собствените им инженери да валидират идеята.
Макар и с различни методи, и двете компании имат една цел – автоматизираното шофиране да достигне до обществените пътища. Това е стъпка, която би могла значително да намали инцидентите, смятат производителите, тъй като компютрите имат по-бързи рефлекси от човека за избягване на инциденти.
ADAS системите могат да осигурят поддръжка при управление, спиране и ускорение при ограничени обстоятелства - обикновено на магистрали. До скоро и двата автомобилни гиганта смятаха, че този вид управление не е за градския трафик.
Но Tesla реши да опровергае тези разбирания през миналата седмица, когато пусна своя FSD софтуер. Той позволява на компютърно задвижваните автомобили да упражняват „рефлексите” си в градска пътна обстановка, с предупреждение, от Илон Мъск, че „може да вършат грешната работа в най-лошият момент“.
От друга страна Mercedes все още не е пуснал за масово разпространение новата си система. От компанията заявяват, че преди всичко трябва да направят редица тестове, за да се уверят в безопасността на автомобила.
„Не искаме сляпо доверие. Искаме информирано доверие в колата. Клиентът трябва да знае, какво точно може и не може да прави автомобилът. Най-лошото би било, ако колата изпадне в сложна ситуация и има неяснота дали тя е под контрол или не“, заявява говорител на Mercedes пред Reuters.
Базираната в Щутгарт компания се стреми да получи глобално регулаторно одобрение за собствената си система Drive Pilot, която може да се похвали с ниво на автоматизация 3, преди да е пусната в продажба. А това ниво означава, че водачът може законно да откъсне поглед от волана и компанията, Daimler в този случай, ще трябва да поеме застрахователната отговорност в случай на инцидент.
Докато новата система на Tesla принуждава клиентите си да поемат отговорност за всяка катастрофа.
Mercedes планира да пусне Drive Pilot през следващата година, като към системата ще бъде добавен нов сензор – Lidar.
За момента автомобилът ще функционира само по магистралите в Германия, а ако бъдат направени законови промени то той ще напусне пределите на страната.
„Ако колата премине границата с Франция например, тя ще се откачи от системата, защото ние използваме картографиране с висока разделителна способност, а Франция не е създала правната рамка, която да позволява тази система да работи“, коментират от компанията.