МФ сключи договори за 600 хил. лв. с телевизии за реклама на еврото
БНТ и „Нова“ ще излъчват информационните клипове за присъединяването на България към еврозоната
България продължава да не отговаря на критериите за присъединяването към еврозоната, но въпреки това по индикативния си план-график Министерството на финансите стартира своята комуникационна кампания за еврото. В рамките на около две седмици ведомството на Асен Василев първо пусна сайта за еврото, който струва 100 хил. лв., след това публикува законопроекта за въвеждане на еврото в България и вече е сключило и първите договори с телевизиите за ефирно време за излъчване на информационните клипове.
На 14 март Министерство на финансите е сключило два договора за ефирно време с Българската национална телевизия и „Нова“. Те са публикувани в портала на Агенцията за обществени поръчки на 28 март.
Детайли
Договорът на МФ с БНТ е за 300 хил. лв., а с „Нова броудкастинг груп“ – 274 445 лв. без ДДС, като срещу тези пари двете телевизии ще излъчват информационните клипове за присъединяването на България към еврозоната. Видеата са част от информационната кампания на финансовото министерство за популяризиране на еврото в България и от около две седмици те вече се въртят по двете телевизии.
Доброто информиране на обществеността за въвеждането на новата валута е от решаващо значение за успешното протичане на процеса“, посочва Министерство на финансите.
Срокът на договорите е до 31 юли 2024 г., когато приключва първата фаза от информационната кампания. Договорите са подписани без обществена поръчка, а чрез договаряне без предварително обявление.
БНТ ще излъчва клиповете само по БНТ 1, а „Нова“ – в няколко от своите програми – „Нова телевизия“, „Диема фемили“, „Нова спорт“ и „Нова нюз“.
Излъчванията на 15- и 30-секундните информационни клипове са планирани в най-гледаното телевизионно време.
Навременното стартиране на кампанията ще намали риска от дезинформация относно рисковете, съпътстващи всеки преход“, пише още МФ.
Още договори
Министерство на финансите планира и обществена поръчка за създаване и разпространение на информационни и рекламни материали в печатни и интернет информационни медии. Целта е „осигуряване на информираност, публичност и прозрачност на процеса по присъединяване на България към еврозоната“. В тази връзка тя стартира пазарни консултации с всички заинтересовани лица да им предоставят оферти с прогнозни стойности за заложените дейности.
Срокът за изпълнение по тази поръчка се предвижда да бъде 1 година.
Рекламата на еврото е част от информационната кампания на Министерство на финансите за популяризиране на еврото на стойност около 10 млн. лв.
Припомняме, че миналата година почти по същото време служебният кабинет с финансов министър Росица Велкова направи стъпки в тази посока и дори подготви проектодоговори с редица медии – телевизии, печатни и онлайн такива. При смяната на правителството обаче те така и не бяха подписани.