Държавата предвижда минимум 6 месеца гаранция при ремонт на колата
Създават се и регистри на автосервизите и на резервните части, предвиждат законови промени
~ 1 мин.
Да се въведе минимален гаранционен срок от 6 месеца след ремонт на автомобил и да се създаде регистър на автосервизите. Това предвиждат промени в законодателството, подготвяни от транспортното министерство, съобщи за БНТ главният секретар на ИА "Автомобилна администрация" Дамян Войновски. Собственици ще имат персонален достъп до този регистър и в него ще трябва да се поддържа информация за произхода на резервите части, които се предлагат.
Предвижда се да има минимално изискване за 6 месеца гаранция на ремонта, като срокът може да е по-дълъг за по-високо качество. В момента европейската гаранция е 2 години.
Предвижда се регистрите да бъдат два - за сервизи и лицата, които работят, както и какви дейности извършват, а отделно нов регистър за превозните средства, да се надгради сегашният за техническите прегледи.
Идеята е автосервизите да излязат на светло, както и да се засили безопасността на движението, която зависи от качествения ремонт на автомобила, обясни Войновски.
Ще има изисквания за издаване на документи за ремонта - касова бележка и фактура. Ще бъдат въведени и глоби, които ще започват от 5000 лв., както и забрана за извършване на дейност при по-значими нарушения.
Предвижда се да се въведат и минимални изисквания към специалистите, които работят в сервизите.
От различните автомобилни асоциации също искат тази регистрация да стане факт, за да излезе браншът от сивия сектор.
Предвижда се да има минимално изискване за 6 месеца гаранция на ремонта, като срокът може да е по-дълъг за по-високо качество. В момента европейската гаранция е 2 години.
Предвижда се регистрите да бъдат два - за сервизи и лицата, които работят, както и какви дейности извършват, а отделно нов регистър за превозните средства, да се надгради сегашният за техническите прегледи.
Идеята е автосервизите да излязат на светло, както и да се засили безопасността на движението, която зависи от качествения ремонт на автомобила, обясни Войновски.
Ще има изисквания за издаване на документи за ремонта - касова бележка и фактура. Ще бъдат въведени и глоби, които ще започват от 5000 лв., както и забрана за извършване на дейност при по-значими нарушения.
Предвижда се да се въведат и минимални изисквания към специалистите, които работят в сервизите.
От различните автомобилни асоциации също искат тази регистрация да стане факт, за да излезе браншът от сивия сектор.