„Убиецът на Twitter“ загуби 82% от потребителите си
Новата социална мрежа на Марк Зукърбърг не успява да се възползва от хаоса в Twitter
Threads – новата социална мрежа, която Meta Platforms пусна, за да се конкурира с Twitter – предизвика мигновен фурор в първите дни след появата си. Но за много кратко след това вече се чуди как да задържи потребителите си в платформата. Последните доклади показват драстичен спад на ангажираността на ползвателите.
Сигналите за предизвикателствата, с които се сблъсква компанията на Марк Зукърбърг, идват точно месец след появата на приложението, описвано от оптимистите като „убиецът на Twitter“. И загатват, че Meta може и да не успее да се възползва от хаоса около управлението на Илон Мъск над платформата за микроблогинг.
През годините Facebook се опитваше да се конкурира с Twitter по много начини, включително копирайки характерни функции, като хаштагове и актуални теми. Но този юли компанията майка на най-голямата социална мрежа предприе може би най-големия си удар, пускайки алтернативното и много подобно приложение Threads.
Обвързано с Instagram, едно от популярните приложения в съзвездието на Meta, Threads успя да набере бързо абонати. И дори би наскоро поставения рекорд на ChatGPT за най-бързо достигане на 100 млн. потребители.
Сега данните на фирмите за пазарни проучвания Similarweb и Sensor Tower показват драстичен срив.
Според Sensor Tower броят на активните потребители на Threads е намалял с 82% за периода от старта на платформата до 31 юли, като само осем милиона души го достъпват активно всеки ден.
В първите дни на платформата бе достигнат пикът от 44 млн. активни дневни потребители. Днес хората вече отварят приложението по-рядко и прекарват в него по-малко време, сочат още данните на Sensor Tower.
В деня на стартирането му потребителите са отваряли приложението средно 14 пъти и са прекарвали средно 19 минути в скролване, съобщи компанията. До края на месеца обаче тези показатели рязко са намалели. Към 1 август средното време, прекарано в Threads, е спаднало до едва 2.9 минути на ден, а сесиите – до 2.6, дава пример Абе Юсеф, старши анализатор в Sensor Tower.
Резултатите от Similarweb показват същия модел на спад. Според тях Threads е регистрирала пик от максимум 49 млн. дневни потребители на 7 юли, ден след стартирането, след което броят им постоянно спада до малко над 11 милиона към 29 юли, стана ясно от думите на Дейвид Кар, старши мениджър „Проучвания“ в Similarweb.
Според Sensor Tower броят на дневните активни потребители на Threads продължава да намалява с приблизително 1% на ден.
По време на разговора за приходите на компанията миналия месец, главният изпълнителен директор на Meta Марк Зукърбърг заяви, че е „доста оптимистично настроен“ по отношение на приложението.
Видяхме безпрецедентен ръст от самото начало и което е по-важно – виждаме, че повече хора се връщат ежедневно, отколкото очаквах“, каза той тогава и обясни, че фокусът занапред ще върху задържането и подобряването на основните неща.
Threads стартира само с няколко функции, а по-късно обеща да добави силно желани инструменти, като обратен хронологичен канал за съдържание, десктоп версия на приложението и директни съобщения.