Model 3 стана най-продаваната луксозна кола в САЩ
Това е изненадващо по редица причини
~ 2 мин.
Tesla Model 3, електрически седан с начална цена, която наскоро беше намалена до 42 900 долара, е най-продаваният луксозен автомобил в САЩ за миналата година.
Това е изненадващо по редица причини, не на последно място, че напълно електрическите превозни средства съставляват едва 1,2% от всички продажби на автомобили в Америка миналата година, според данни от Edmunds.com.
Това е изненадващо по редица причини, не на последно място, че напълно електрическите превозни средства съставляват едва 1,2% от всички продажби на автомобили в Америка миналата година, според данни от Edmunds.com.
Като цяло, Tesla е продала 146 000 единици от Model 3 през 2018 г. Автомобилът се продава забележително добре, като се има предвид препятствията пред Tesla като сравнително нов автомобилен производител и такъв, който активно се противопоставя на приетите в индустрията методи за продажба, пише Си Ен Ен.
Поради правни предизвикателства от страна на традиционните дилъри на автомобили, които възразяват, че автомобилните компании продават директно на клиентите, на Tesla не е разрешено да доставя автомобили в някои щати. Това означава, че някои клиенти трябва да пътуват доста далеч, за да получат такъв.
Поради правни предизвикателства от страна на традиционните дилъри на автомобили, които възразяват, че автомобилните компании продават директно на клиентите, на Tesla не е разрешено да доставя автомобили в някои щати. Това означава, че някои клиенти трябва да пътуват доста далеч, за да получат такъв.
Сравнително високата цена на автомобила е друга пречка. Когато Model 3 беше представен, той трябваше да има начална цена от 35 000 долара, приблизително в съответствие с много луксозни автомобили от същото ниво.
В началото автомобилът предизвика вълнение и Tesla имаше повече от 100 000 платени резервации по 1000 долара за бройка, преди автомобилът дори да бъде представен през 2016 г. Но около година след началото на производството и само с около 30 000 направени коли, Tesla започна да продава автомобили на клиенти без резервации на по-висока цена. Това показва, че много притежатели на резервации все още чакат по-евтината кола, която им е била обещана, и която все още предстои да бъде произведена. Компанията имаше известни затруднения да достигне производствения капацитет, който беше заложила първоначално.