„Приливът настъпва“: Как един колеж учи младите хора да използват AI
Според директора на учебното заведение би било „глупаво“ студент да не използва изкуствен интелект
Приливът настъпва. Не можете да го спрете“.
Цитатът е на Антъни Браво, директор на техническия колеж в Хемпшир (Basingstoke College of Technology) във връзка с влиянието на изкуствения интелект (AI) върху преподаването и ученето.
Студентите в това учебно заведение вече се учат да използват AI отговорно, включително как да разпознават съдържание, генерирано от AI, пише BBC.
Според Браво би било глупаво учениците да не използват AI за работа извън изпитни условия и училището носи отговорност да ги научи как.
Учителите в колежа също използват AI, за да спестят време при подготовката за уроци.
Бивши ученици, включително Бенджамин Милър, били сред първите, изразили опасенията си за ефекта от изкуствения интелект.
Видях съучениците ми да го използват и на практика, те го използваха, за да генерират цяло задание, което аз прекарвах десет часа, за да го подготвя вкъщи... а те го направиха за пет минути“, каза Милър, добавяйки: „Всъщност бях доста разочарован от това“.
Браво потвърди, че някои от учащите са предали работи, поне частично създадени от AI.
„В старите времена беше много по-лесно, защото имаше много добри устройства за плагиатство, които можеха да разберат дали дадена работа има съдържание, което беше в интернет“, каза той.
Сега с AI, тъй като той всъщност произвежда всяка част от работата поотделно, няма софтуер, който да го засече“, допълва Браво.
Тема табу
Днес Милър работи за колежа като технологичен асистент, помагайки както на персонала, така и на студентите да интегрират AI в обучението и преподаването.
Учениците научават какво трябва и какво не при използването на AI в класната стая – например те могат да го използват за проверка на фактите или за намиране на добра отправна точка за заданието си, но не могат да го използват, за да напишат заданието или да направят своята библиография.
Милър каза, че учителите също го използват, за да правят презентации и да планират уроците си, спестявайки около пет часа седмично за подготовка за преподаване.
Преди това беше тема табу и учениците също бяха много уплашени, защото не знаеха какво правят – не знаеха как да го използват. Но сега е по-скоро: трябва да го използвате, защото знаете, че ще бъде в бъдещата ви работа, така че определено трябва да практикувате да го използвате", допълват асистентът.
Персоналът в колежа е наясно с рисковете от използването на AI, но преподавателят Джак Рош каза, че точно рисковете са причината, поради която студентите трябва да бъдат образовани.
„Проблемът е очевиден – ще направят ли крачка твърде далеч? Ще го използват ли, за да заменят работата, да ги заменят, да заменят знанието?“, пита се Рош. "И затова правим това... с повечето неща в обществото пренебрегването им няма да помогне на проблема", допълва Рош.
Браво се съгласи че би било „глупаво“ студент да не използва AI.
Приливът идва. Не можете да го задържите и ако не го вземете предвид, той ще ви залее“, добави директорът на колежа.