Mozilla „натисна пауза“ на рекламите си във Facebook
Организацията упреква социалната мрежа за нивото на защита на лични данни
~ 2 мин.
Mozilla, която стои зад популярния уеб браузър Firefox, стана първият голям играч, обявил стопирането на рекламите си във Facebook, пише Guardian. Стъпката идва на фона на изригнали скандал около социалната мрежа и анализаторската компанията Cambridge Analytica. „“
От Mozilla обясняват, че решението им да преустановят рекламирането си в платформата е временно, поне докато Facebook не засили защитата на потребителските данни.
Преди седмица стана ясно, че информацията за 50 млн. профила в най-голямата социална мрежа е била използвана неправомерно от Cambridge Analytica с цел да таргетира по-добре рекламни послания. Темата става още по-чувствителна, предвид това че става дума за кампании от предизборната надпревара в САЩ през 2016 г. и референдума за Brexit.
„Установихме, че текущите настройки по подразбиране предоставят достъп до много данни, особено по отношение на тези за приложения на трети страни“, коментира Даниел Диксън, главен бизнес и юридически служител във фондацията Mozilla.
От организацията се надяват, че Facebook ще поправи тези пропуски, като надежда им дават думите на изпълнителния директор Марк Зукрбърг, че предстои да се вземат мерки за подобряване на защитата.
„Когато Facebook предприеме по-сериозни действия по отношение на това как споделя данни за клиентите си, конкретно като засили настройките по подразбиране, що се отнася до поверителността за приложения на трети страни, ще обмислим връщането си“, уточнява тя.
Преди Зукърбърг да наруши мълчанието си в сряда вечер и сам да повдигне въпроса за евентуални промени, от Mozilla предложиха някои конкретни поправки. Организацията предложи обща забрана за това трети страни да получават достъп до информация за приятелите на хората, които използват тяхно приложение например. „Интернет е трансформиращ се, защото е място за изследване, транзакция, свързване и създаване. Доверието е ключът към това“, изтъкна тогава фондацията.
„Ние настояваме Facebook да подобри практиките си за неприкосновеност на личния живот не само заради своите 2 млрд. потребители, но и заради здравето на целия интернет“, обобщават от Mozilla.
Освен създателите на популярния браузър, и други рекламодатели заплашват да реагират по подобен начин и да спрат да плащат за реклама в социалната мрежа. Във Великобритания организацията на рекламодателите - Incorporated Society of British Advertisers (ISBA), настоява за отговори от името на своите около 3 000 бранда.
Междувременно се сформира и движението #deleteFacebook, приканващо хората да изтрият профилите си в социалната мрежа. Към него се присъедини дори и създателят на WhatsApp Браяън Актън, който през 2014 г. продаде компанията си именно на Facebook.