МТ дава 1.2 млн. лв. на журналисти и блогъри за „опознавателни турове“
Туристическото министерство смята, че по този начин може да постигне добри резултати при рекламата на страната
Министерството на туризма ще популяризира българския туризъм чрез организирането на тематични турове за журналисти, блогъри, влогъри и популярни личности. Поръчката е включена в изпълнението на Годишната програма за Национална туристическа реклама и в частност за популяризиране на дестинацията посредством опознавателните турове, познати като Press & FAM Trips. Прогнозната стойност на поръчката е 1 200 000 лв. с ДДС, става ясно от съобщение на сайта на Министерството на туризма.
Целта е на място участниците да се запознаят с възможностите за туризъм, след което информацията, която са получили да споделят със своите читатели/последователни и/или клиенти.
Споделеният личен опит, достоверността в някои случаи и пристрастия към източника имат изключително значение за приемането на споделената информация и разпространението върху потенциалната аудитория“, казват от Министерството на туризма.
Поръчката
Срокът на договора, който ще бъде сключен по обявената поръчка е две години, а финансирането е осигурено от бюджета на Министерството на туризма за 2023 г. За тази година ведомството разполага с 28 254 500 лв. Сумата е с малко над милион повече в сравнение с бюджета, с който разполагаше ведомството през 2022 г.
Както почти всички обществени поръчки на Министерството на туризма, така и при тази основният критерий, по който ще бъде избран победителят е „най-ниска цена“.
Сред заложените изисквания за изпълнение на поръчката са подготовка на информационни и PR материали, мониторинг, както и цялостна организация по провеждането на туровете.
Какви обаче са конкретните заложени цели, които трябва да бъдат постигнати чрез обществената поръчка така и не става ясно от предоставената информация.