Мъск получи няколко милиарда причини да отключи зарядните станции на Tesla
Ако не отвори своята мрежа, Tesla ще остане извън субсидиите от 7.5 милиарда долара, които Вашингтон предоставя
Главният изпълнителен директор на Tesla Илон Мъск често говори за отваряне на своята мрежа от бързозарядни станции за конкуренти, но никога не е правил това в САЩ, където компанията доминира на пазара на електрически превозни средства.
Сега обаче изпълнителният директор има 7.5 милиарда причини да ускори тези планове.
Следващата седмица се очаква министерството на транспорта да финализира изискване, което ще притисне Tesla да разшири своята собствена инфраструктура за зареждане в САЩ и за своите конкуренти, казаха служители на администрацията пред Reuters.
В противен случай автомобилният производител ще остане извън субсидиите от 7.5 милиарда долара, които Вашингтон ще отключи като част от плана на президента Джо Байдън да запълни нацията с 500 хиляди електромобили през следващите години. За сравнение, през 2021 г. те са 100 хиляди.
Мрежата е централна част от плана на Байдън за справяне с изменението на климата чрез превръщане на 50% от всички продажби на нови автомобили в САЩ в електрически до 2030 г. Недостигът на зарядни устройства по пътищата на САЩ обаче забавя растежа на продажбите на електромобили и положителното въздействие върху околната среда според природозащитници.
Тъй като натискът от САЩ нараства, има много признаци, че Tesla е на ръба на отключването на мрежата си, въпреки че Мъск е осъдил намесата на федералното правителство преди.
Изпълнителният директор на Tesla се срещна с представители на Белия дом миналия месец във Вашингтон. Сред обсъдените въпроси е бил и програмата за зареждане на електромобили.
Към момента компанията отвори някои от своите Superchargers станции в редица страни в Европа и в Австралия.
Служителите от администрацията на Байдън са оптимисти, че това ще стане в САЩ.
Ние разбираме, че Tesla се стреми да промени системата си, за да бъде с по-отворен достъп. Така че, ако достигнат тази точка и изпълнят тези изисквания за допустимост, те със сигурност ще отговарят на условията за финансиране“, каза Стюарт Андерсън.
Тор Андерсън, ръководител на проекти в Министерството на транспорта в Аризона, каза, че е имал кратки разговори с представители на Tesla, по време на които са обсъдили програмата на Байдън за зарядни устройства за електромобили.
Те държат вратата отворена, но не са поели ангажимент“, каза той в петък.
Доминацията
Supercharger мрежата на Tesla често се счита за златен стандарт – бърза, надеждна и изобилна, с около 40 000 зарядни устройства по целия свят. Отварянето ѝ може да увеличи финансирането и потока от приходи за Tesla, но може да подкопае изключителността на марката и да създаде предизвикателство за автомобилния производител да управлява мрежата.
Министерството на транспорта следващата седмица ще опише в детайли окончателните изисквания, на които трябва да отговарят всички зарядни устройства за финансиране в рамките на плана на Байдън за 7.5 милиарда долара за електрифициране на магистрали и междущатски пътища в цялата страна.
Тези изисквания ще засягат и киберсигурността и колко и какви части от зарядното устройство трябва да се произвеждат в САЩ.
Ходът за финализиране на така наречените „минимални стандарти“ от страна на администрацията се очаква да отключи първата вълна от финансиране и да предизвика ожесточена конкуренция.