Най-голямата авиокомпания на Латинска Америка поиска защита от фалит в САЩ
Тя обаче ще продължи да изпълнява полети, докато търси спасително финансиране
~ 2 мин.
Най-голямата авиокомпания в Латинска Америка LATAM Airlines Group SA заяви във вторник, че компанията и нейните филиали в Чили, Перу, Колумбия, Еквадор и САЩ са подали молба за защита при фалит по глава 11 на търговските закони в Съединените щати.
LATAM е поредната корпоративна жертва на пандемията от коронавирус, която виртуално спря въздушното пътуване, присъединявайки се към колумбийската Avianca Holdings SA AVT_p.CN и австралийската Virgin Australia Holdings Ltd в търсенето на защита от фалит, тъй като се стреми да преструктурира дълга си.
„Приложихме редица трудни мерки за смекчаване на въздействието на този безпрецедентен срив в индустрията, но в крайна сметка този път представлява най-добрият вариант“, казва в изявление главният изпълнителен директор на LATAM Роберто Алво.
Авиокомпанията ще продължи да лети, докато е в защита от несъстоятелност, а нейните филиали в Аржентина, Бразилия и Парагвай не са включени в документа по глава 11.
Американският превозвач Delta Air Lines Inc е най-големият акционер в LATAM, като миналата година плати 1.9 милиарда долара за 20% дял, припомня Ройтерс.
LATAM заяви, че е осигурила финансиране от други основни акционери, включително семействата Куето и Амаро и Qatar Airways, за да осигури до 900 милиона долара финансиране, притежавано от длъжници.
„Доколкото това е позволено от закона, групата би приветствала други акционери, заинтересовани да участват в този процес, за да осигурят допълнително финансиране“, заяви авиокомпанията и добави, че разполага с около 1,3 милиарда долара в брой.
LATAM изброява активите и пасивите в диапазона от 10 милиарда и 50 милиарда долара, според досие до Съда по несъстоятелност на САЩ в Южния район на Ню Йорк.
Рейтингът на авиокомпанията беше понижен от S&P и Fitch в петък, след като тя потвърди, че не е платила лихва и главница по три транша от 2015 г. за 1 милиард долара.
LATAM е поредната корпоративна жертва на пандемията от коронавирус, която виртуално спря въздушното пътуване, присъединявайки се към колумбийската Avianca Holdings SA AVT_p.CN и австралийската Virgin Australia Holdings Ltd в търсенето на защита от фалит, тъй като се стреми да преструктурира дълга си.
„Приложихме редица трудни мерки за смекчаване на въздействието на този безпрецедентен срив в индустрията, но в крайна сметка този път представлява най-добрият вариант“, казва в изявление главният изпълнителен директор на LATAM Роберто Алво.
Авиокомпанията ще продължи да лети, докато е в защита от несъстоятелност, а нейните филиали в Аржентина, Бразилия и Парагвай не са включени в документа по глава 11.
Американският превозвач Delta Air Lines Inc е най-големият акционер в LATAM, като миналата година плати 1.9 милиарда долара за 20% дял, припомня Ройтерс.
LATAM заяви, че е осигурила финансиране от други основни акционери, включително семействата Куето и Амаро и Qatar Airways, за да осигури до 900 милиона долара финансиране, притежавано от длъжници.
„Доколкото това е позволено от закона, групата би приветствала други акционери, заинтересовани да участват в този процес, за да осигурят допълнително финансиране“, заяви авиокомпанията и добави, че разполага с около 1,3 милиарда долара в брой.
LATAM изброява активите и пасивите в диапазона от 10 милиарда и 50 милиарда долара, според досие до Съда по несъстоятелност на САЩ в Южния район на Ню Йорк.
Рейтингът на авиокомпанията беше понижен от S&P и Fitch в петък, след като тя потвърди, че не е платила лихва и главница по три транша от 2015 г. за 1 милиард долара.
LATAM, сформирана при обединението на LAN от Чили и TAM от Бразилия през 2012 г., заяви, че бразилските й партньори са в оразговори с бразилското правителство относно следващите стъпки и финансовата подкрепа за операциите в страната.