Nestle купува бразилски производител на премиум шоколад
Швейцарският хранителен гигант иска допълнително да разшири присъствието си на 220-милионния бразилски пазар
Nestle купува мажоритарен дял в бразилския производител на премиум шоколад Grupo CRM, съобщи швейцарската хранителна група в четвъртък. Grupo CRM управлява модел, насочен директно към потребителя, с повече от 1000 шоколадови бутика под марките Kopenhagen и Brasil Cacau и силно, нарастващо онлайн присъствие.
Швейцарската компания купувач купува дела на частната инвестиционна компания Advent International. Засега отказва да даде финансови подробности за сделката, която се очаква да приключи през 2024 г.
Уебсайтът Brazil Journal в сряда съобщи, че Nestle ще плати около 3 милиарда реала (603 милиона долара), докато местният вестник Valor Economico съобщи числото 4.5 милиарда реала (904 милиона долара).
Nestle каза, че Рената Мораес Вичи ще продължи да ръководи операциите на Grupo CRM като главен изпълнителен директор и ще остане миноритарен акционер.
Изпълнителният директор е в компанията от 25 години и е изградил и значително разширил Grupo CRM, която в момента работи само в Бразилия – държава с население от близо 220 млн. души.
Придобиването е част от стратегията на Nestle да разшири присъствието си в сегмента на суперпремиум шоколада.
Шоколадовите блокчета под марката Kopenhagen се продават за 29.90 риала (6 щатски долара), докато кутия шоколадови бонбони се продава на дребно за около 130 риала.
Това придобиване допълнително разширява и засилва нашето сладкарско присъствие в Бразилия, позволявайки ни да навлезем в сегмента от висок клас“, каза Лоран Фрейксе, главен изпълнителен директор на Nestle за Латинска Америка.
„Kopenhagen и Brasil Cacau предлагат премиум шоколади, които са високо оценени от бразилските потребители.“
През юни бразилският регулатор на конкуренцията Cade одобри придобиването на Chocolates Garoto от Nestle, повече от 20 години след първото обявяване.
Сред условията за одобрение е и компанията да не прави никакви придобивания, които представляват поне 5% от бразилския пазар на шоколад, в продължение на пет години.