Nestle продава бизнеса си със сладоледи в САЩ за $4 млрд.
Компанията ще сключи сделка с Froneri, която ще бъде финализирана през първото тримесечие на 2020
Nestle продава бизнеса си със сладолед в САЩ на Froneri срещу 4 млрд. долара, предоставяйки контрола върху брандове като Häagen-Dazs на съвместно дружество, създадено през 2016 г., съобщи Reuters.
Froneri беше създадена, след като Nestle сля европейския си бизнес със сладоледи в 20 страни с R&R - подразделение на френската компания за частни капиталови инвестиции PAI Partners.
Тя успя да навлезе на пазари като Латинска Америка и Азия, което я превърна в една от най-големите сладоледени компании в света с оборот от 2.91 млрд. долара за миналата година. С тази сделка се разширява обхватът на Froneri в САЩ и се очаква да прибави приходи от продажби на стойност 1.8 млрд. долара на година.
„Убедени сме, че успешният бизнес модел на Froneri може да бъде разширен на американския пазар“, заяви главният изпълнителен директор на Nestle Марк Шнайдер.
Компанията притежава правата върху Häagen-Dazs в САЩ, а производителят на Yoplait, General Mills, продава луксозния бранд на пазари извън САЩ.
След като застана начело на Nestle през 2016 г., Шнайдер предприе стратегия, която е съсредоточена върху продажбите на луксозни продукти в категории с висок растеж като бебешки храни и кафе.
По-рано тази година швейцарската компания обяви за продажба бизнеса си със студени местни продукти Herta и продаде бизнеса си с продукти за грижа за кожата на консорциум начело с EQT Partners за 10.2 млрд. швейцарски франка.
Очаква се сделката с Froneri да бъде финализирана през първото тримесечие на 2020 г. след одобрение от регулаторите, уточни Nestle. Производителят на кафето Nescafe и на шоколадите KitKat ще продължи да управлява оставащите си бизнеси със сладолед в Канада, Латинска Америка и Азия, пише още Reuters.