„Нестле“ разширява фабриката си в София
Добрите резултати позволяват на компанията да прави реинвестиции в България
Производителят на храни „Нестле“ продължава да разширява фабриката си в София през тази година, добавяйки нови производствени мощности и новата поточна линия на Smarties. Компанията отчита ръст на продажбите и финансовите резултати, което позволява
реинвестиция в природа, хора и общество“.
Целта на компанията за тази година е да произведе над 18 000 тона готова продукция от фабриката в София, като 94% от нея е предназначена за износ за 34 експортни пазара – основно за Германия, следвана от Великобритания и Франция.
През 2021 г. „Нестле България“ е реализирала продажби от почти 300 млн. лв., органичен ръст в размер на 7.3% и реален вътрешен ръст от 8.7%, без да предприема ценови увеличения заради нарастването на инфлацията от август м.г. до януари тази година. За първото тримесечие на 2022 г. реализираните продажби от компанията на местно ниво са 80.6 млн. лв., с органичен ръст от 11.4% и реален вътрешен ръст от 9.3%.
„Пандемията, през която преминахме, зададе въпроси каква е ролята на големите мултинационални компании от гледна точка на устойчиво развитие и как дават добър пример на обществото и на локалните компании за опазване на околната среда и елиминиране на пластмасовите отпадъци. Защото като представител на отговорния бизнес, сме убедени, че бъдещето е сега и всяко наше решение и действие го определя“, каза Петър Стоилов, изпълнителен директор на „Нестле България“ по време на традиционната годишна среща с представители на медиите.
Устойчиво развитие
Компанията се похвали и със значителни успехи в усилията си да намали вредните емисии от производството си. Тя посочва, че от 2014 г. във фабриката в София не се депонира отпадък и се използва 100% зелено електричество, спестявайки през 2021 г. 14 000 СО2 емисии на природата.
Промяната в палетизацията на продукцията е довела до намаляване на броя използвани камиони с 13% за периода 2019 – 2020 г., а това от своя страна е намалило разходите за транспорт. Процесите по намаляване употребата на вода, започнали през 2010 г., са довели до редуцирането ѝ за производствени цели с 67%, а плановете за 2022 г. са за още 4% надолу. Сред добрите примери е и премахването на стреч фолиото от дъното и от горната част на палетата на продукцията, спестяващо 50 тона пластмаса за периода 2016 – 2022 г. и 196 тона хартия за периода 2016 – 2022 г.
На ниво група, Nestle е успяла да спести около 4 млн. т. парникови емисии от 2018 г. насам, обяви Иванка Стойнич, мениджър „Устойчивост“ в Nestle, Югоизточен пазар. Близо 75% са пластмасовите опаковки, създадени за рециклиране.