Netflix се насочва към гейминг индустрията
Компанията е загубила 430 хил. абонати в САЩ и Канада през второто тримесечие на 2021 г.
Компанията за видео стрийминг Netflix обяви, че ще се насочи към сферата на игрите, след като броя на абонатите започна да намалява заради вдигането на COVID ограниченията. Именно забраните за свободно движение навън, които въведоха много държави в опит да овладеят пандемията, държаха хората у дома пред екраните, пише Reuters.
Netflix отчита загуба на 430 хил. абонати в САЩ и Канада през второто тримесечие на 2021 г., а това е едва третият ѝ тримесечен спад за 10 години.
Пионерът във видео стрийминга заяви още, че е в ранен етап на експанзията си в областта на видео игрите. Нейните гейминг предложения ще станат достъпни за клиентите без допълнително заплащане, като първоначално компанията ще се фокусира върху мобилните игри.
Разглеждаме гейминга като нова категория съдържание за нас, подобно на нашата експанзия в оригиналните филми, анимации и телевизионните предавания“, посочи компанията в тримесечния си доклад до акционерите.
Усилията ще започнат „сравнително слабо“ с игри, обвързани с хитовете на Netflix, коментира главният оперативен директор и главен продуктов директор Грег Питърс във видео интервю след излизането на отчета.
„Знаем, че феновете на тези истории искат да задълбаят повече. Искаме да ги ангажираме допълнително“, посочва Питърс.
Netflix вече има опит с видео игрите с няколко заглавия, свързани със сериали като Stranger Things и The Dark Crystal: Age of Resistance.
Някои анализатори твърдят, че компанията, която доминира във видео стрийминга, трябва да намери нови начини за подкрепа на абонаментите си след години на бързо разрастване. Според eMarketer делът на Netflix в американските приходи от абонаменти за видео стрийминг ще се свие до 30.8% до края на 2021 г., спрямо близо 50% през 2018 г.
Единият изпълнителен директор на компанията Рийд Хейстингс заяви, че продажбите при гейминга и други начинания, като подкастите и мърчъндайзингът, ще бъдат „подкрепящи елементи“. Те ще помагат за привличане и задържане на клиенти в основния бизнес със стрийминга на видео. Компанията прогнозира, че ще добави 3.5 млн. абонати от юли до септември.
През изминалото тримесечие Netflix е добавил 1.54 млн. клиенти, изпреварвайки средната прогноза за 1.04 милиона. Общият брой на абонатите пък е достигнал 209 милиона към края на юни. Преди година компанията привлече 10.1 млн. абонати през второто тримесечие.
Тази година Netflix усеща влиянието на COVID-19 върху телевизионните продукции, което остави компанията с по-малко ново съдържание. Същевременно Disney+, HBO Max и други услуги привличат абонати, а летните блокбъстъри започнаха да се връщат в кината.
Печалбата на Netflix за периода от април до юни е достигнала 2.97 долара на акция, под средната прогноза за 3.16 долара на акция.
Компанията обещава силни заглавия през втората половина на 2021 г., включително нови сезони на You, Money Heist и The Witcher.
Миналия месец компанията обяви, че щe пycнe coбcтвeн oнлaйн мaгaзин, в ĸoйтo щe пpoдaвa oгpaничeни ĸoлeĸции дpexи, лaйфcтaйл мъpчъндaйз и дpyги cтoĸи, бaзиpaни нa пoпyляpни cepиaли ĸaтo Ѕtrаngеr Тhіngѕ, Luріn и дpyги, за да намери свежи приходи. Πлaтфopмaтa Nеtlіх.ѕhор ще cтapтиpa пъpвo в Cъeдинeнитe щaти, a в cлeдвaщитe мeceци щe нaпpaви eĸcпaнзия и в дpyги cтpaни, paзĸpи ĸoмпaниятa в пyблиĸaция в блoгa cи.