НКЖИ подписа договора за ремонт на Костенец – Септември за над 380 млн. лв.
Изпълнител на проекта е консорциум „Костенец – Септември 2018“
~ 2 мин.
Национална компания „Железопътна инфраструктура“ подписа договора за модернизация на отсечката Костенец – Септември с консорциум „Костенец – Септември 2018“. Стойността на договора е близо 380 млн лв, при прогнозна стойност 361.5 млн. лв. В обединението влизат българската компания "Транс логистика", испанската Contratas Iglesias и румънската Arcada Company.
Търгът бе обявен преди повече от две години, като заради серия обжалвания, договорът с изпълнителя бе подписан чак сега. Българският участник „Транс логистика“ е почти непознат в строителния бранш, пише Mediapool. Компанията е основана през 2005 г. и има скромен опит в строителството на железни пътища.
Железопътният участък Костенец – Септември е част от глобалния проект „Модернизация на железопътната линия София – Пловдив“, който е важен елемент от коридорите на Транс-Европейската транспортна мрежа. Проектът е от стратегическо значение, не само за България, но и за по-добрата свързаност на всички държави от Югоизточна Европа. Чрез реализацията на този проект ще бъде завършено цялостното модернизиране на железопътната линия София – Пловдив и ще се разреши едно от основните затруднения пред Паневропейската железопътна мрежа в Югоизточна Европа, намираща се на пътя на най-кратката връзка между Западна и Централна Европа, Близкия Изток и Азия.
През миналата седмица правителството одобри увеличение на размера на националното съфинансиране за проекта „Модернизация на железопътен участък Костенец – Септември“, финансиран по Механизма за свързване на Европа (МСЕ). Отпуснатите допълнителни средства са в размер на 116 431 166 лева.
Към настоящия момент анализите показват, че изпълнението на договора ще излезе извън сроковете за допустимост на разходите на МСЕ и за да продължи финансирането от ЕС, трябва да се увеличи националното съфинансиране за дейностите, които ще се изпълняват след тези срокове.
Търгът бе обявен преди повече от две години, като заради серия обжалвания, договорът с изпълнителя бе подписан чак сега. Българският участник „Транс логистика“ е почти непознат в строителния бранш, пише Mediapool. Компанията е основана през 2005 г. и има скромен опит в строителството на железни пътища.
Железопътният участък Костенец – Септември е част от глобалния проект „Модернизация на железопътната линия София – Пловдив“, който е важен елемент от коридорите на Транс-Европейската транспортна мрежа. Проектът е от стратегическо значение, не само за България, но и за по-добрата свързаност на всички държави от Югоизточна Европа. Чрез реализацията на този проект ще бъде завършено цялостното модернизиране на железопътната линия София – Пловдив и ще се разреши едно от основните затруднения пред Паневропейската железопътна мрежа в Югоизточна Европа, намираща се на пътя на най-кратката връзка между Западна и Централна Европа, Близкия Изток и Азия.
През миналата седмица правителството одобри увеличение на размера на националното съфинансиране за проекта „Модернизация на железопътен участък Костенец – Септември“, финансиран по Механизма за свързване на Европа (МСЕ). Отпуснатите допълнителни средства са в размер на 116 431 166 лева.
Към настоящия момент анализите показват, че изпълнението на договора ще излезе извън сроковете за допустимост на разходите на МСЕ и за да продължи финансирането от ЕС, трябва да се увеличи националното съфинансиране за дейностите, които ще се изпълняват след тези срокове.