12 нови метростанции до края на 2019 г.
До края на годината ще се освободи движението по булевадрите \"Гоце Делчев\" и \"Цар Борис III\"
~ 2 мин.
До края на 2019 г. ще бъдат построени 12 нови метростанции в София, съобщи кметът на София Йорданка Фандъкова. Очаква се 500 000 души дневно да ползват метрото. Днес започна изграждането на тунела с дължина 850 метра, който ще свърже метростанцията на Малък градски театър "Зад канала" със станцията на бул."Владимир Вазов", която предстои да бъде построена след няколко месеца.
Йорданка Фандъкова провери обекта заедно с директора на "Метрополитен" Стоян Братоев и зам.-кмета по транспорта Евгени Крусев.
Участъкът е част от третата линия на метрото, която ще свърже бул. "Владимир Вазов" с ж.к. "Овча купел".
Строителството се извършва в срок. Третата линия е с дължина 16 км и ще има 16 метростанции, съобщи кметът на София.
По думите й в зоната на обслужване на линията попадат източните квартали на града - ж.к. "Левски", кв. "Герена", ж.к. "Хаджи Димитър", централната градска част и западните квартали - "Хиподрума", "Бели Брези", "Красно село" и "Овча купел".
Прогнозното натоварване на линията е за над 170 хил. пътници дневно. Очакваме до края на 2019 г. да имаме 12 нови метростанции и над 500 000 души дневно да могат да ползват метрото, посочи Йорданка Фандъкова.
Линията ще прави интермодални връзки с основни входни артерии в града, с ж.п. мрежата в кв. "Горна Баня" и с първата и втората линия на метрото, посочи кметът Фандъкова.
Тя каза, че в момента се изграждат седем от метростанциите, като 17 на сто от дейностите вече са изпълнени. Със завършването на третата линия през 2019 г. се очаква да се спестят около 90 хил. тона вредни емисии във въздуха.
Съгласно договора, изпълнителят на тунела между Малък градски театър "Зад канала" и бул. "Владимир Вазов" трябва да извърши всички строителни работи по реконструкция на инженерните мрежи, метростанциите, подлезните части и входовете към тях, релсовия път, вентилационните и другите системи.
Цената на участъка е близо 30 млн. лв., а срокът на строителството 30 месеца.
Стоян Братоев съобщи, че тунелопробивната машина се очаква да влезе през март от "Красно село" до метростанцията на Малък градски театър "Зад канала".
Машината е произведена в Германия и тежи 1600 тона. Тя се транспортира у нас с няколко кораба от Германия по канала Рейн-Дунав, след това по р. Дунав до пристанището в Лом. Частите на машината пристигат с общо 87 тира, като 12 от тях вече са в София, информира Братоев.
Строителството се извършва в срок. Третата линия е с дължина 16 км и ще има 16 метростанции, съобщи кметът на София.
По думите й в зоната на обслужване на линията попадат източните квартали на града - ж.к. "Левски", кв. "Герена", ж.к. "Хаджи Димитър", централната градска част и западните квартали - "Хиподрума", "Бели Брези", "Красно село" и "Овча купел".
Прогнозното натоварване на линията е за над 170 хил. пътници дневно. Очакваме до края на 2019 г. да имаме 12 нови метростанции и над 500 000 души дневно да могат да ползват метрото, посочи Йорданка Фандъкова.
Линията ще прави интермодални връзки с основни входни артерии в града, с ж.п. мрежата в кв. "Горна Баня" и с първата и втората линия на метрото, посочи кметът Фандъкова.
Тя каза, че в момента се изграждат седем от метростанциите, като 17 на сто от дейностите вече са изпълнени. Със завършването на третата линия през 2019 г. се очаква да се спестят около 90 хил. тона вредни емисии във въздуха.
Съгласно договора, изпълнителят на тунела между Малък градски театър "Зад канала" и бул. "Владимир Вазов" трябва да извърши всички строителни работи по реконструкция на инженерните мрежи, метростанциите, подлезните части и входовете към тях, релсовия път, вентилационните и другите системи.
Цената на участъка е близо 30 млн. лв., а срокът на строителството 30 месеца.
Стоян Братоев съобщи, че тунелопробивната машина се очаква да влезе през март от "Красно село" до метростанцията на Малък градски театър "Зад канала".
Машината е произведена в Германия и тежи 1600 тона. Тя се транспортира у нас с няколко кораба от Германия по канала Рейн-Дунав, след това по р. Дунав до пристанището в Лом. Частите на машината пристигат с общо 87 тира, като 12 от тях вече са в София, информира Братоев.
До края на годината се очаква да бъде освободено движението по бул. „Гоце Делчев” и локалните платна на бул. „Цар Борис III”.
Напролет ще започне и поетапното освобождаване на движението по бул. „Патриарх Евтимий”.