Новият двигател на бизнеса
Грижата за клиентското изживяване се измерва с повече клиенти, лоялни потребители и лидерска позиция на пазара
~ 2 мин.
Сигурно и вие сте влизали в магазина за нещо дребно, а сте оставяли там цяло състояние. Вероятно и на вас ви се е случвало да си кажете: „Дотук с пазаруването тук!”…
Емоцията диктува
Потребителят не е машина за пазаруване, той има емоции. Пазаруването е преживяване и всички, за които клиентът е важен, обръщат внимание на клиентското изживяване. Проучванията дори показват, че в битката за повече клиенти факторът „клиентско изживяване” е основното, с което търговците се отличават от своите конкуренти. Нещо повече, още когато се създават самите стоки и услуги, те трябва да бъдат моделирани съобразно емоциите, които да създават те на своите ползватели.
Тежест
Като фактор клиентското преживяване вече задминава цената, а дори и самия продукт. Затова всеки, който продава, е добре да осъзнае, че днес то е основен двигател на бизнеса. Когато пазаруват, потребителите държат не само на по-добрата цена, на леснота и удобство при пазаруването, а приятните емоции имат решаваща стойност.
От уста на уста
Всеки бизнес предоставя някакво изживяване на потребителя, дали то ще е позитивно, негативно, стресиращо или ще е удоволствие, зависи от това дали компанията се грижи и за приятните усещания на своите клиенти, или е оставила този фактор на случайността. Ползите за онези, които го поставят във фокуса на своето внимание, се измерват с повече клиенти, лоялни потребители и лидерска позиция на пазара. От доброто клиентско изживяване тръгва рекламата от уста на уста, а лошото може да доведе до срив на бизнеса.
Дигиталните възможности
Влязохме в дигиталната ера, с което възможностите за по-добра търговска услуга стават много повече. Комбинирането на онлайн и офлайн каналите е едва ли не задължително условие за по-високия успех на бизнеса. Днес не всеки влиза в магазина за всичко, от което се нуждае. Онлайн търговията набира скорост и затова добрият търговец ще намери начин да се появи в компютъра и в смарсфона ни. Освен това въпрос на креативност от негова страна е да стигне до сърцата на потребителите, за да влезе още по-дълбоко в джоба им. Умение е да продаваш не просто продукти, стоки и услуги, а и мечти.
В крайна сметка грижата за клиента е грижа за самия бизнес.