Общо 209 млн. лв. са планираните инвестиции на „Софийска вода“ до 2021 г.
Това предвижда петгодишният план на дружеството
Общият размер на инвестициите на „Софийска Вода“, част от Veolia, за петгодишния период от 2017 до 2021 г. е 209 млн. лв. Само през тази година дружеството е планирало вложения за 46.3 млн. лв., става ясно от информация на сайта му. Освен във ВиК мрежата, интензивно се инвестира в иновации и модернизация на съоръженията. Голям инвестиционен проект на дружеството е изграждането на нов метантанк в ПСОВ край „Кубратово“ на стойност 6.5 млн. лв.
Строителството му вече стартира и се очаква новото съоръжение да допринесе за достигането за още по-голяма енергийна независимост на цялото дружество с произвежданата „зелена енергия“.
Отчетът идва при преполовяването на Бизнес план 2017-2021 г. на „Софийска вода“. „Посоката ни беше дигитализация и модернизация – на мрежата, на клиентското обслужване, на съоръженията, на инфраструктурата“, коментира Васил Тренев, изпълнителен директор на дружеството. По думите му, досега е направено повече от обещаното за периода. За сравнение - собствените инвестиции на дружеството за 2017г. са по-големи от инвестираното в сектора чрез ОП „Околна среда“ на ЕС, се посочва в информацията на „Софийска вода“.
Равносметката на дружеството показва, че качеството на питейната вода надхвърля изискванията на регулаторните органи и съответствието трайно е над 99.22%. Съвсем наскоро например „Софийска вода“ стана първият в страната воден оператор, който получи регистрация от МОСВ и Европейската общност за управление на околната среда и одит – ЕМАС. Това е признание за прилагане на най-висок европейски екологичен стандарт, изтъкват от дружеството.
За периода 2010-2018 г. са изградени или рехабилитирани 590 км водопроводи, както и 84 км канали с включени рехабилитирани и нови връзки към тях. Така общата дължина на ВиК мрежата в София вече надминава 5500 км, приблизително три пъти разстоянието от София до Мадрид. В резултат на инженерни и превантивни дейности през периода е намален броят на възникналите течове с над 12%.
От днес влиза в сила „Харта на клиента“, с която „Софийска вода“ поема ангажимента да подобри качествено обслужването на потребителите си. В нея има заложени конкретни срокове на работа – като например до 2 часа да се реагира на сигнали, възможност за разсрочено плащане и др. През изминалите две години, похвалиха се от дружеството, вече има безплатна денонощна телефонна линия, мобилен център за обслужване на клиенти, модерни и функционални нови локации на клиентските центрове, възможност за управление на консумацията на вода чрез използване на „умни водомери“.