Огромни рекламодатели се отказват от Facebook и Instagram
Гиганти като Coca-Cola и Unilever също изтеглят бюджетите, включвайки се волно или неволно в движението #stophateforprofit
Coca-Cola обяви, че също ще спре да плаща за
реклама в социалните платформи за срок най-малко от 30 дни. Американският
концерн поясни, че не се присъединява към официалния бойкот, но каза, че „даваме
на пауза“ рекламата.
През седмицата, откакто група организации призоваха рекламодателите във Facebook да прекратят разходите си за реклами през месец юли, повече от 90 търговци, включително Verizon, Patagonia, REI, Lending Club и The North Face, обявиха намерението си да се присъединят, пише CNBC.
Групата организации включва Лигата за борба с клеветата, NAACP, Sleeping Giants, Color of Change, Free Press и Common Sense.
„В света няма място за расизъм и няма място за расизъм в социалните медии“, пише в изявление изпълнителният директор и председател на Борда на директорите на Coca-Cola Джеймс Куинси. „Coca-Cola ще спре платената реклама във всички социални медийни платформи в световен мащаб най-малко 30 дни. Ще използваме това време за преоценка на нашите рекламни политики, за да определим дали са необходими ревизии. Очакваме също така по-голяма отчетност и прозрачност от нашите партньори в социалните медии“, добавя той.
Съобщението на Coca-Cola идва, след като малко по-рано и Unilever, чиито марки включват сапуните Dove, сладоледите Ben & Jerry's и майонезата Hellmann, заяви, че ще спре рекламата във Facebook, Instagram и Twitter в САЩ поне до 31 декември.
Unilever се присъедини към марки като Eddie Bauer, The North Face и Patagonia като част от кампания, опиваща се да принуди социалните мрежи да следят по-строго за реч на омразата и дезинформация.
След съобщението на Coca-Cola, Levi's и Dockers също заявиха, че ще спрат рекламата във Facebook и Instagram през юли. „Facebook трябва да предприеме действия, за да спре дезинформацията и речта на омразата в своите платформи. Това е неприемливо нападение над нашите ценности. Ние и Dockers се присъединяваме към кампанията #stophateforprofit и спираме всички реклами във Facebook.“
Hershey също обяви в петък, че ще намали разходите за реклама във Facebook и Instagram с една трета за останалата част от годината и ще се присъедини към бойкота #stophateforprofit. „Не вярваме, че Facebook ефективно управлява насилствената и разделителна реч на тяхната платформа. Въпреки многократните твърдения на социалната мрежа, че предприема действия, не видяхме смислена промяна“, се казва в съобщение на компанията.
„По-рано този месец съобщихме на Facebook, че сме недоволни от тяхната позиция по отношение на речта на омразата. Сега намалихме разходите си за Facebook и техните платформи, включително Instagram, с една трета за остатъка от годината. Надяваме се, че Facebook ще предприеме действия и ще го направи безопасно пространство за комуникация и събиране на нашите потребители. Като компания ние отстояваме ценностите на сплотеността и приобщаването и сме решителни в нашия ангажимент да направим промяна и да бъдем част от положителните промени“, пише в позицията на Hershey.
Procter & Gamble, друг основен рекламодател във Facebook, заяви по-рано тази седмица, че преглежда всички медийни канали, мрежи, платформи и програми, чрез които рекламира, „за да гарантира, че съдържанието и коментарите са точни и уважителни към всички хора и че ние не рекламираме на или близо до съдържание, което определяме като омразно, дискриминационно, унизително или позорно“.
„Като част от това ние работим с медийни компании и платформи, за да предприемем подходящи системни действия, когато е необходимо“, каза главният директор на марката на P&G Марк Притчард.
Вчера изпълнителният директор на Facebook Марк Зукърбърг заяви, че възнамерява да обсъди „нови политики за свързване на хората с авторитетна информация относно изборите, борбата с потискането на избирателите и борбата с речта на омразата“. Той не се обърна директно към бойкотите на рекламодателите.
В неотдавнашно съобщение към рекламодатели, получено от CNBC, вицепрезидентът на Facebook за глобалните маркетингови решения Каролин Евърсън заяви, че „като цяло бойкотът не е начинът да постигнем напредък заедно“.
„Също така наистина се надявам, че до сега знаете, че ние не правим промени в политиката, свързани с натиска върху приходите“, каза тя в доклада. „Ние определяме нашите политики въз основа на принципи, а не на бизнес интереси.“