¾ от света ще използва смартфон за достъп до интернет през 2025 г.
Мобилните устройства стават все по-достъпни и популярни за сърфиране онлайн
~ 2 мин.
През 2025 г. вече почти три-четвърти, или 72.6%, от интернет потребителите по света ще използват за достъп до уеб пространството смартфон. Това се равнява на близо 3.7 млрд. души, уточнява CNBC.
Прогнозата за 2025 г. гласи още, че интернет и през смартфон, и през компютър ще достъпват над 1.3 млрд. души, показва докладът на Световния център за изследвания в областта на рекламата (WARC), ползващ за своите анализи данни от GSM асоциацията. Само през компютър в уеб пространството ще влизат едва 69 млн. потребители.
Към момента достъп до нинтернет само през смартфон имат 2 млрд. души по света, което се равнява на 51% от всички 3.9 млрд. онлайн потребители.
По-голямата част от ръста в използването на смартфони ще дойде от страни като Китай, Индия Индонезия, Нигерия и Пакистан. През 2025 г. обаче все още ще има около 2.4 млрд. души, които няма да притежават мобилен телефон, се казва в доклада.
Тенденциите подсказват огромния потенциал за бизнеса да продава продукти чрез мобилен интернет. През 2018 г. например през мобилни приложения са изхарчени общо 101 млрд. долара, сочат данни в доклада App Annie. 40% от тези разходи са направени в Китай, като в тях се включват платени тегления на приложения, покупки на апликации и абонаментни такси, но най-много са похарчени за игри.
Положителен фактор, подкрепящ направените от WARC прогнози, е и този за задаващите се 5G мобилни мрежи, които допълнително ще стимулират потреблението през смартофни, правейки стрийминга например много по-лесен и приятен.
Още до края на 2019 г. се предвижда, че компаниите вече ще харчат повече за реклама чрез смартфони, отколкото по телевизията. През миналата година бизнесът е похарчил 137.9 млрд. долара за търговски послания чрез мобилни устройства. Анализаторите вече определят рекламата в социални медии, достъпени през телефон, за най-популярния начин за достигане до потребителите в райони като Европа, Близкия изток и Африка.