Пътната агенция пусна две обществени поръчки за 260 млн. лв.
Със средствата ще бъде ремонтирана отсечка с дължина 31.5 км.
~ 2 мин.
Агенция „Пътна инфраструктура“ стартира две открити процедури за избор на изпълнители за модернизацията на 31.5 км от първокласния път I-8 между ГКПП „Калотина“ и Сливница. Индикативната им стойност на поръчките е 258.6 млн. лв.
Едната тръжна процедура е за модернизация на пътя от „Калотина“ до пътния възел при Драгоман. Общата му дължина е 14.5 км. Индикативната стойност на проекта е 141.7 лв. без ДДС. Част от средствата са осигурени от Механизма „Свързана Европа“.
Предвидено е уширение на съществуващия път, а в отделни участъци ще бъдат подобрени геометричните му елементи за постигане на проектна скорост от 100 км/ч. Отсечката ще бъде с по две ленти за движение в посока и лента за аварийно спиране. При км 12+520 ще бъде изграден вход-изход от първокласния път към интермодален терминал Драгоман. Ще бъдат изградени 10 големи съоръжения, две от които са при пътните възли „Калотина“ и „Драгоман“.
Срокът за изпълнение на поръчката е 852 календарни дни.
Другата обществена поръчка е за изготвяне на технически проект и строителство на участъка между Драгоман и Сливница, с дължина 16.98 км. Индикативната му стойност е 117 млн. лв. без ДДС. Финансирането е от републиканския бюджет.
Ще бъде направено уширение на съществуващия път до габарит 27 м, с което двулентовият първокласен път ще стане четирилентов. В отделни участъци ще се подобрят геометричните му елементи с цел достигане на проектна скорост от 110 км/ч.
Срокът за изпълнение на поръчката е 910 календарни дни.
Път І-8 е част от основната трансевропейска транспортна мрежа. Трасето е част от направлението Лондон - Будапеща - Белград - София - Пловдив - Истанбул - Калкута, който е най-краткият път, свързващ Западна Европа с Близкия и Средния Изток. Участъкът ГКПП „Калотина” – София осигурява връзка към трансевропейски коридор „Ориент/Източно Средиземноморски”.
Модернизацията на пътния участък ще подобри трансграничната връзка между България и Сърбия и завършеността на магистралната мрежа по направлението запад-изток на българска територия. С изграждането на отсечката ще се намали времето за пътуване и ще се осигурят удобни и безопасни условия за движение, смятат от АПИ.
Едната тръжна процедура е за модернизация на пътя от „Калотина“ до пътния възел при Драгоман. Общата му дължина е 14.5 км. Индикативната стойност на проекта е 141.7 лв. без ДДС. Част от средствата са осигурени от Механизма „Свързана Европа“.
Предвидено е уширение на съществуващия път, а в отделни участъци ще бъдат подобрени геометричните му елементи за постигане на проектна скорост от 100 км/ч. Отсечката ще бъде с по две ленти за движение в посока и лента за аварийно спиране. При км 12+520 ще бъде изграден вход-изход от първокласния път към интермодален терминал Драгоман. Ще бъдат изградени 10 големи съоръжения, две от които са при пътните възли „Калотина“ и „Драгоман“.
Срокът за изпълнение на поръчката е 852 календарни дни.
Другата обществена поръчка е за изготвяне на технически проект и строителство на участъка между Драгоман и Сливница, с дължина 16.98 км. Индикативната му стойност е 117 млн. лв. без ДДС. Финансирането е от републиканския бюджет.
Ще бъде направено уширение на съществуващия път до габарит 27 м, с което двулентовият първокласен път ще стане четирилентов. В отделни участъци ще се подобрят геометричните му елементи с цел достигане на проектна скорост от 110 км/ч.
Срокът за изпълнение на поръчката е 910 календарни дни.
Път І-8 е част от основната трансевропейска транспортна мрежа. Трасето е част от направлението Лондон - Будапеща - Белград - София - Пловдив - Истанбул - Калкута, който е най-краткият път, свързващ Западна Европа с Близкия и Средния Изток. Участъкът ГКПП „Калотина” – София осигурява връзка към трансевропейски коридор „Ориент/Източно Средиземноморски”.
Модернизацията на пътния участък ще подобри трансграничната връзка между България и Сърбия и завършеността на магистралната мрежа по направлението запад-изток на българска територия. С изграждането на отсечката ще се намали времето за пътуване и ще се осигурят удобни и безопасни условия за движение, смятат от АПИ.