Плащаш, колкото консумираш: Олинклузив моделът в Турция се променя
Предложеният модел е насочен предимно към пакетите, които не включват алкохол
Част от турската туристическа индустрия предлагат да се преразгледа илинлузив моделът. Направените предложения предвиждат туристите да мога да избират за кои храни и напитки да плащат.
Ръководителят на Средиземноморската асоциация на хотелиерите и туроператорите (AKTOB) Каан Кавалоглу мотивира необходимостта от тази инициатива с нарастващите разходи на фона на сложната икономическа ситуация в Турция, както и със създаването на нови видове услуги с по-ниски цени.
Предложеният модел, условно наречен „плащаш толкова, колкото използваш“, е насочен предимно към пакетите, които не включват алкохол.
Новият модел може да създаде ценово предимство“, каза. Кавалоглу, цитиран от специализираното турско издание Turizmgazetesi.
Изпълнителният директор на Nirvana Hotels Корхан Алшан също е на мнение, че е необходима промяна на олинклузив модела.
Въпреки това, на много места в Турция ще се запази сегашния модел.
За промяна на олинлузив туризма в Турция се говори от доста време. Economic.bg направи допитване до туристическия бранш в България дали трябва промяна на модела и в България. Но се оказва, че родните хотелиери не обмислят промяна на традиционния модел, тъй като по думите им в България това се харесва и търси.