Половината тунел „Железница“ е готов (галерия)
Прокопават се около метър и половина-два във всяка тръба и посока на денонощие
Половината от строителните дейности на тунел „Железница“ на автомагистрала „Струма“ вече са изпълнени. Първичната облицовка на съоръжението от южната страна достигна 931 м лява и 838 м за дясната тръба. От северната са изкопани 837 м дясна и 838 м лява тръба. Започна полагането и на вторичната облицовка на тунела. От южната страна изпълнените бетонови работи по стени и свод в дясната тръба са 132 м, а от северната - 186 м, съобщават от Агенция „Пътна инфраструктура“.
Тунелът се изгражда по нов, австрийски метод, като се прокопават около метър и половина-два във всяка тръба и посока на денонощие, а веднага след това се прави първичната облицовка на съоръжението с крепежни елементи, пръскан бетон и анкери. Строителните дейности започнаха през октомври миналата година и на обекта се работи денонощно и без прекъсване, разказват от АПИ.
„Железница“ е най-дългият пътен тунел, изграждан досега в България. Той ще е с две отделни тръби за движение в посока, като дължината на всяка ще е около 2 км. Съоръжението ще бъде с енергоефективно осветление, вентилация, видеонаблюдение, пожароизвестяване, интелигентна система за управление на трафика.
Проектът за строителството на тунел „Железница“ се съфинансира от Кохезионния фонд на Европейския съюз и националния бюджет чрез ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020 г.