Предлагаме 2000-4000 лв. заплата на висококвалифицирани специалисти
Искаме да бъдем първата компания на българския пазар, занимаваща се с управление на знание
Кристофър Карингтън, главен изп. директор на ServiceSource International:
Кристофър Карингтън е главен изпълнителен директор на международната компания ServiceSource International – лидер в областта на бизнес решенията за запазване и увеличаване на приходите. Карингтън разкри пред Economic.bg плановете за новооткрития глобален център на компанията в София.
Господин Каригтън, разкажете малко повече за ServiceSource International, каква е основната ви дейност?
ServiceSource e глобална компания. Имаме 11 офиса в 8 държави по цял свят и над 3000 служители. Обслужваме клиенти на повече от 40 езика. Компанията ни предоставя различни услуги и технологични решения на ниво бизнес-бизнес, фокусирани върху запазване и ръст на приходите на нашите клиенти.
Помагаме на нашите клиенти с целия жизнен цикъл на клиентите им – от привличането на нови потребители, през помощ да свикнат с употребата на предложените продукти и услуги, до предложения за кръстосани продажби и продажби на продукти от по-висока категория. Това в крайна сметка способства за удължаване на отношенията помежду им.
Какви компании обслужвате?
Обслужваме повече от 75 големи световни технологични компании като VMware, Dell, Microsoft, Red Hat и много други.
Защо избрахте да инвестирате в България?
Българската столица е страхотна възможност за нас. София ни предоставя достъп до напълно нов трудов пазар – млади, енергични, високообразовани и висококвалифицирани кадри, които ще допринесат за развитието ни с владеенето на разнообразни езици.
Тъй като сме глобална компания, работим с много различни езици. Вече обслужваме клиенти на 8 езика от офиса ни в София, в бъдеще планираме да ги разширим до 15. Сред тях са немски, испански, полски, руски, арабски.
В България вече има достатъчно компании, които се занимават с управление на бизнес процеси. Нашата дейност по-скоро е свързана с управление на знание, затова и наемаме служители, чиито основен капитал е знанието. Имаме строго индивидуален подход в отношенията с фирмите, изграден на база на техните персонални бизнес модели и цели за увеличаване на приходите.
Възползвахме се от чудесната възможност да привлечем най-добрите кадри в управлението на бизнес процеси, да развием уменията им, да им дадем шанс за възходящо кариерно развитие. Знаем, че езиковият талант е тук, че възможностите са страхотни. Искаме да бъдем първата компания на българския пазар, занимаваща се с управление на знание, и да се възползваме от това.
В кои други страни оперирате?
Централата ни е в Сан Франциско, САЩ. В Америка имаме офиси и в Нашвил, Денвър и Сиатъл. В Азия работим в Япония, Малайзия, Сингапур и Филипините. В Европа имаме центрове в Ирландия, Великобритания, а сега и в България.
Офисът в София е първият на компанията в континентална Европа и това е голяма крачка за нас. Локацията ни дава възможност да работим в нова часова зона, чрез която по-успешно да обслужваме глобалните ни клиенти. Съчетано с езиковите умения на нашите служители тук, това ни предоставя страхотен шанс. Смятаме да се възползваме от него.
Как оценявате бизнес средата в България?
Бизнес средата е много гостоприемна, особено за световни компании, навлизащи на българския пазар. Най-големият й плюс са младите и образовани хора, които искат да бъдат част от глобална компания, където могат да тестват езиковите си умения и да контактуват с хора от цял свят.
Когато стартирахме тук, се срещнахме с екипа на Министерство на икономиката и те много ни помогнаха. Създадохме и страхотен собствен екип в България под ръководството на госпожа Мариана Иванова, която има богат опит в управлението на бизнес операции.
Какъв тип клиенти ще обслужва българският офис на ServiceSource?
Някои от най-големите световни технологични компании имат офиси в София. Така че е напълно логично и ние да работим тук, на едно и също място с някои от основните ни клиенти.
Какви свободни позиции сте обявили? Kаква квалификация и умения трябва да притежават хората, кандидатстващи за тях?
Отваряме най-разнообразни позиции, на които наемaмe служители – ръководители на офиса, мениджъри, ръководители на екипи, специалисти по продажбите, оперативни специалисти и др. Търсим и IT специалисти, които да ни помагат в управлението на операциите и поддръжката на бизнеса ни в Европа. Създаваме голям многоезичен екип, специализиран в продажбите за много различни фирми. Разполагаме с кадрите и уменията, които са необходими за успешно управление на всеки бизнес и ги предоставяме на клиентите ни.
Всеки от служителите ни, който изпълнява функцията на продавач, всъщност е ръководител на самия себе си. Има своя територия, развива собствени отношения с нашите клиенти и потребители и в известен смисъл управлява свой собствен бизнес.
Търсим служители, чиито основен капитал е знанието. Хора, които могат да вземат решения самостоятелно и в известен смисъл са мотивирани да създадат свой собствен бизнес. Те създават нови бизнес партньорства от името на нашите клиенти. Представяваме разнообразни технологични компании, стигаме до техните крайни клиенти и създаваме нови бизнес отношения.
Какви са плановете на компанията за развитие в България?
Вече имаме 3 локации в Европа. Целта ни през тази и следващата година е да попълним капацитета на офиса ни, да продължим да поддържаме растежа на европейските ни клиенти и да растем заедно с тях.
Центърът ни в София е стратегическа инвестиция за нас. Планираме да наемем общо 200 души и да имаме значителен принос за местната икономика.
Каква ще бъде средната заплата на работещите в българския ви офис?
Стартовата заплата е 2000 лева и може да достигне до 4000 лева, взависимост от постиженията на служителя. Предлагаме конкурентно заплащане, по-високо от това в управлението на бизнес процеси. Служителите ни са доста ангажирани и заслужават адекватно заплащане. Открихме много ентусиазирани и енергични кандидати на българския пазар, които представят България по изключително позитивен начин.
Какво кариерно развитие предлага ServiceSource на служителите си?
Предлагаме план за кариерно развитие, като се започне от базово ниво на оперативно обслужване, през специалисти по директни продажби и се стигне до по-висши търговски позиции, супервайзори и мениджъри. Освен търговските операции имаме и мениджърски позиции в областта на финансите, човешките ресурси, информационните технологии. Така че в офиса ни тук предлагаме възможност за пълноценно корпоративно развитие.
Какъв тип обучения организирате на служителите и мениджърския ви екип?
Всеки нов служител преминава едномесечно обучение, свързано с нашата компания и начина ни на работа. Усвояват се търговски умения, както и такива за работа с клиенти по време на целия им жизнен цикъл. Имаме обучения в областта на директните продажби, програма за младши лидери, където успешните специалисти директни продажби започват да се обучават за мениджърски и супервайзорски позиции. Някои от тези обучения и придобивания на допълнителни умения се провеждат с помощта на инструктор, а други са изцяло онлайн. Част от служителите ни тук са командировани и обучавани в някои от другите ни центрове по света. Работата в глобална компания като ServiceSource International предоставя страхотни възможности. Наши служители от Европа, Северна Америка и Азия ни помогнаха да отворим офиса в София. Продължавайки да се развиваме като бизнес, това ще даде възможност на някои от служителите тук да ни съдействат при отварянето на офиси на други места.
Какви предизвикателства очаквате при работата ви в България? Срещате ли вече такива?
Единственото предизвикателство, което очакваме да срещнем тук, е бързият растеж. Пазарът е достатъчно голям, за да открием и привлечем необходимите таланти. За нас е важно да сме сигурни, че разполагаме с достатъчно добре обучени лидери – мениджъри, инструктори и др. Това може би е бъдещо предизвикателство, но в същото време е и вълнуваща възможност.
С какво ServiceSource превъзхожда конкурентите си? Как привличате и задържате клиентите ви?
Едно от нещата, които ни различават е, че сме необикновено фокусирани върху това да помогнем на клиентите ни да запазят и повишат приходите си. Много от компаниите препоръчват на клиентите си да намаляват разходите си. Ние обаче не го правим, вместо това направляваме разходите на базата на приходите и го правим доста ефикасно. Ръководството на всяка корпорация е заинтересовано от задържането на растежа и приходите й. Разчитайки на индивидуалния подход, успяваме да привлечем нови клиенти, които искат да работят със ServiceSource, както и да запазим настоящите ни, благодарение на изключителния ни подход към приходите.