4 причини защо малките фирми нямат полза от Facebook
Дигиталният маркетинг е ефективен и евтин инструмент за бизнес позициониране, ако се ползва умно
Може да се окаже, че Facebook не чак толкова ефективна платформа за бизнес позициониране, колкото се смята. Компанията отвори много врати пред компаниите, но дали те съумяват да се възползват от тях е друг въпрос.
Счита се, че маркетингът в социалните мрежи е най-ефективният и безплатен инструмент за достигане до целевата аудитория, но последните проучвания показват, че малките фирми не получават положителна възвращаемост на инвестициите, особено от позиционирането си във Facebook.
Проучване сред 4 700 малки компании (с под 10 служители) в САЩ сочи, че едва 24% от тях са имали положителна възвращаемост на инвестициите в социалната мрежа, пише Social Media Today. Ето някои от основните причини малките фирми да не виждат ефект от дейността си в сферата на дигиталния маркетинг във Facebook:
1. Липса на стратегия
Основната причина, поради която марките не виждат резултати от техните усилия във Facebook, е липсата на стратегия. Това e валидно в еднаква степен и за големите, и за малките представители на бизнеса.
Експертите по дигитален маркетинг изтъкват, че стратегията не е просто да публикуваш хубави снимки. Трябва да определите целта си, да решите кои канали искате да използвате, за да я постигнете, да очертаете плана си за съдържание и да разпределите рекламен бюджет. Тези 4 точки са основните стълбове на една стратегия. Тя, от своя страна, трябва да бъде съобразена с с цялостната ви стратегия за развитие.
2. Залитане по модерното
Ако разгледаме Snapchat например – в началото тя успя да привлече много компаниите към платформата си, но скоро след това функциите ѝ бяха интегрирани и в други медии като Facebook и Instagram. Това изигра лоша шега на Snapchat и на потребителите, които решиха да се позиционират само там. Социалната мрежа вече не може да се похвали, че предоставя на потребителите уникални функции, каквито другаде не могат да намерят.
Изводът е, че компаниите трябва да се придържат към собствената си стратегия и да не се доверяват сляпо на тактики, които идват бързо, но които и си отиват също толкова скоростно. Грешка е залитането на много марки по новото и лъскавото, вместо да се фокусират към онова, което доказано работи.
3. Липса на инвестиции във времето
Едно от най-изненадващите изводи от проучването е, че 75% от малките фирми инвестират по-малко от два часа седмично за маркетинг в социалните медии. Официалната разбивка от анкетата, разглеждаща колко време собствениците на малки фирми са прекарали във Facebook за маркетиране на бизнеса си, гласи, че цели 58% от тях са извършвали тази дейност в рамките на по-малко от един час седмично.
Още по-изненадващо е, че повечето марки публикуват съдържание по-рядко от веднъж седмично. „Ако ще публикувате няколко пъти на месец и ще прекарвате два часа седмично в социалните медии, просто продължете и затворете профилите си“, коментират експерти, като изтъкват, че ако човек се надява да извлече ползи от дигиталния маркетинг, то задължително трябва да инвестира от времето си в тази дейност.
4. Липса на реклама
Aко преди няколко години човек можеше да използва Facboook и да достига до хиляди хора, то това вече не е така. Към днешна дата ако нямате бюджет за реклама в социалните медии, това драстично ще се отрази негативно на резултатите ви.
Все пак това не означава пръскане на крупни суми. Маркетинг специалисти споделят, че в своя опит са работили с малки компании, които не са имали възможност да заделят повече от 100-200 долара месечно. Въпреки това са успели да генерират възвращаемост на инвестициите си.
От тази година Facebook въведе и нови критерии за реклама, които пък разпознават някои потребители като източници на зловредно съдържание и по тази причина ги ограничават.