Продажбите на Amazon скочиха с 44% и разбиха всички очаквания
Компанията на Джеф Безос продължава да печели много от пандемичната ситуация
Акциите на Amazon се повишиха с повече от 3% в разширената търговия в четвъртък, след като компанията публикува приходите си за първото тримесечие и те надминаха очакванията на Уолстрийт за приходи и печалба. Малко компании са се възползвали от подхранвания от пандемията прилив на онлайн пазаруване толкова, колкото Amazon, пише CNBC. Bизнесът на компанията продължава да се стимулира от пандемията, като продажбите нарастват с 44% на годишна база до 108.5 млрд. долара.
Насоките на Amazon за второто тримесечие предполагат, че тя очаква инерцията да продължи, което обаче засилва страховете на инвеститорите, че бизнесът може да се забави в постпандемична среда. Компанията очаква да реализира приходи между 110 и 116 млрд. долара, надминавайки прогнозата на Уолстрийт от 108.6 млрд. долара.
Извън основния си сегмент на дребно, бизнесът на Amazon за облачни изчисления и реклама продължава да процъфтява. Amazon Web Services (AWS) отбеляза нетни продажби от 13.5 млрд. долара през тримесечието, което е с 32% повече в сравнение с предходната година. Amazon не разкрива рекламните си продажби, но те са включени в категорията „Други“ на компанията, където приходите й нарастват със 77% на годишна база до 6.9 млрд. долара.
Главният изпълнителен директор на Amazon Джеф Безос повдигна завесата около представянето на услугата за стрийминг на компанията Prime Video , която според него се е справила много добре по време на пандемията, тъй като останалите вкъщи потребители разчитат на онлайн забавления. „Тъй като Prime Video навършва 10 години, над 175 милиона членове на Prime са излъчвали предавания и филми през последната година, а часовете за стрийминг са се увеличили с над 70% на годишна база“, каза Безос в съобщението за приходите.
Абонаментът Prime струва 119 долара на година и включва редица други предимства, като безплатна двудневна доставка. Безос разкри по-рано този месец, че компанията вече има 200 милиона абонати на услугата, с 50 милиона повече спрямо началото на 2020 г.
Приходите от физически магазини, които включват Whole Foods Market и други предложения като Amazon Books, продължават да падат. Продажбите са надолу с 16% до 3.9 млрд. долара. Категорията изключва онлайн доставката, каза Брайън Олсавски, финансов директор на компанията.
През тримесечието продажбите на Amazon нараснаха по-бързо в международен план, отколкото в Северна Америка. Скокът навън е с 60% на годишна база, повече от всеки друг сегмент, докато приходите в Северна Америка се покачиха „само“ с 40%.
Както се очаква, Amazon ще направи по-малко разходи тази година, свързани с мерките за безопасност заради коронавируса. Очаква се оперативният доход да бъде между 4.5 и 8 млрд. долара през второто тримесечие, като се приемат 1.5 млрд. долара разходи, свързани с COVID-19. Това е в съответствие с това, което ръководителите на Amazon прогнозираха през последното тримесечие.
Amazon заяви в сряда, че ще похарчи над 1 млрд. долара за повишаване на заплатите на над половин милион от американските си оперативни работници. В разговор с репортери Олсавски заяви, че е решил да увеличи допълнително заплатите тази пролет, тъй като обемите остават също толкова силни, колкото в началото на пандемията.