Prada очаква повече приходи през 2021 г.
По време на пандемията те се свиха до 2.42 млрд. евро
Изпълнителният директор на италианската модна група Prada Патрисио Бертели очаква приходите на марката да нараснат до 2.9 – 3.1 млрд. евро тази година, след като през миналата 2020 г. вследствие на пандемията те се свиха до 2.42 млрд. евро. Бертели подчерта, че компанията планира да остане независима и фокусирана върху вътрешния растеж, като същевременно не изключва придобиването на брандове, ако възникнат възможности за това.
През 2019 г. приходите на Prada възлизат на 3.23 милиарда евро (3.86 милиарда долара). Нагласите са оптимистични и най-голямата луксозна група в Италия може да се доближи до нивата отпреди пандемията още през текущата година, ако достигне върха на своя диапазон. Консултантската компания Bain прогнозира през ноември, че на луксозния сектор ще му отнеме повече време, за да се възстанови до нивата от 2019 г. след шока от пандемията. Очаква се това да продължи до края на 2022 г. или началото на 2023 г.
Бертели смята, че тазгодишното представяне ще зависи много от развитието на пандемията COVID-19 и свързаните с нея ограничения.
„Приходите тази година ще варират между 2.9 и 3.1 милиарда евро“, допълва Бертели. Според него, важен фактор е и кога хората ще започнат да пътуват без страх от коронавируса.
Това ще бъде големият фактор за възстановяване за нас. Вярно е, че местното потребление в Китай се справя много добре, но има нужда и хората да пътуват отново. Ако повече хората започнат да пътуват, ще видим подобрение в печалбите.“
Продажбите и печалбите на Prada се възстановиха в края на миналата година – отчасти поради силното представяне в Китай и други райони в Азия, а положителната тенденция продължава и през 2021 г. Бертели коментира, че не възнамерява да продава по-малки марки като официалните обувки на Church и обувките Car Shoe, но вместо това групата може да бъде по-активна като „купувач“.
„В момента сме фокусирани върху собственото си развитие. Смятаме, че има голяма възможност за растеж и не искаме да хабим енергията си за неща, които всъщност не са големи възможности.“
„Но ние сме отворени, ако наистина намерим възможност за закупуването на марка с голям потенциал за растеж.“
Семейство Бертели-Прада контролират 80% от модната група и никога не са помисляли за продаването й, а явно и не мислят да го правят изобщо.
Това е невъзможно, дори в бъдеще независимостта на групата не е под въпрос“, казва Бертели, който преди това е заявявал, че компанията в крайна сметка ще премине към сина му Лоренцо.
Със съпругата си Миуча Прада, която пое поста креативен директор, Бертели трансформира историческата марка за кожени изделия в Милано в модерна модна група от края на 70-те години.