Продажбите на смартфони в Китай са пред колапс
Те може да се сринат с 40%през първото тримесечие на 2020 г.
~ 2 мин.
Китайският пазар на смартфони – най-големият в света – се насочва към огромно потъване поради епидемията от коронавирус, предава CNN.
Доставките на смартфони в страната вероятно ще се сринат с 40% през първото тримесечие на 2020 г. в сравнение със същия период на миналата година, сочи нов доклад на изследователската фирма IDC. Това означава, че потребителите ще купят 33 милиона телефона по-малко през този период, отбелязва Уил Уонг, анализатор от IDC.
При предишната актуализация на прогнозата за тримесечието, направена миналата година, „очаквахме само 5% спад“, добавя още Уонг. „Дори при потенциално възстановяване през март все пак ще е трудно да се достигнат нивата от миналата година“, смята анализаторът.
Негативен тренд се очаква не само в Китай, но и при глобалните доставки. Прогнозата на IDC е за понижение от 10.6% през първата половина на 2020 г. в сравнение със същия период на предходната година.
Бизнесът в Китай изпадна в застой, когато заразата от коронавирус се разрази през миналия месец. Сега компаниите опитват да се върнат към нормалността, докато междувременно стотици хиляди хора в страната имат забрана за пътуване.
„Недостигът на компоненти, спирането на производството, картината, логистиката и ограниченията за пътуване ще създадат пречки за доставчиците на смартфони да правят и пускат нови устройства“, заяви в прессъобщение анализаторът на IDC Санджеети Шривастава.
Продажбите се очаква да се стабилизират по-късно през годината, включително на фона на разгръщането на 5G смартфоните. Това би могло да се случи при положение, че огнището на зараза отшуми, отбелязва анализаторът.
Apple предупреди инвеститорите по-рано този месец, че епидемията от коронавирус ще ѝ попречи да постигне предварителните си цели за продажби. Възможностите на гиганта както за производство, така и за пласиране на устройства на пазара са ограничени – компанията от Купертино сглобява в азиатската страна своите смартфони, а и разчита на търсенето на крайните клиенти.
Huawei ще бъде силно ударен също по всяка вероятност. Смартфоните на китайската технологична компания са най-продаваната марка в страната, с малко над 38% пазарен дял през миналата година, по данни на IDC. Говорителят на Huawei засега отказва коментар по темата с мотива, че компанията не прави пазарни спекулации.