„Произведено в Китай“ се бори за нов имидж на марката
Светът има нужда от тези евтини и достъпни продукти, но ние вече завладяхме тези пазари
Китайски продукти отдавна се свързват с ниските цени и съмнително качество. Но Китай се стреми да подобри имиджа на своето производство – мислим да създаваме лъскави безпилотни самолети и смартфони, вместо пластмасови играчки и фалшиви спортни якета.
"Светът има нужда от тези видове евтини и достъпни продукти. Ние завладяхме тези пазари и натрупахме достатъчно капитали. Сега имаме за иновации", коментира Джъстин Лин, професор в Пекинския университет, по време на Световния икономически форум в Давос.
Той каза, че Китай може да последва примера на други страни за подобряване на репутацията на своите продукти.
"Япония през 50-те също създаваше впечатление за лошо производство и качество", каза Лин, цитиран от CNN Money.
Китай инвестира сериозно в своите университети и се опитва да насърчи талантите си, за да си останат у дома. И в много случаи чрез тях, китайските компании се зареждат за в бъдеще.
"Ако се вгледате в WeChat (популярна китайска социална мрежа), тя е далеч по-напред от САЩ. Мисля, че може да се изравни и с Facebook", казва Ейми Уилкинсън, преподавател в университета в Станфорд.
Китайското производство отдавна е измъчвано от опасения за фалшифицирани стоки и експертите казват, че ако правителството не успее да поеме контрола по този въпроса, образът на "Произведено в Китай" няма да се подобри.