Производителите на алкохол в ЕС ще отбелязват калориите на етикета
Това обаче не включва виното и бирата
~ 2 мин.
Производителите на спиртни напитки в Европа обявиха днес плановете си да посочват на етикета калориите и съставките в спиртните напитки, след като регулаторните органи увеличават усилията за по-здравословен начин на живот.
Алкохолните напитки са освободени от правилата на ЕС за етикетиране, които са в сила за всички други храни и напитки. Европейската комисия обаче призова сектора да излезе с план за саморегулиране на фона на общия интерес за по-здравословни навици на хранене и пиене.
Европейската организация на потребителите BEUC заяви, че когато Европа е изправена пред криза със затлъстяването, етикетирането на съдържанието на калории за алкохола е необходимост.
През март 2018 г. секторът предложи инициатива за предоставяне на повече информация за енергийното съдържание и съставките, но критиците заявиха, че ако голяма част от информацията е налична само онлайн, не е реалистично да се очаква от всички потребители да имат достъп до нея.
Инициативата от днес обаче отива по-далеч.
Търговската организация Spirits EUROPE, която представлява национални организации и мултинационални компании, заяви във вторник, че е подписала меморандум за разбирателство, в който секторът на спиртните напитки се е ангажирал „да предоставя енергийна информация на етикета, заедно с пълния списък на съставките и подробна информация за продукта“.
Споразумението не е задължително, а по избор, и не обхваща виното и бирата.
Меморандумът за разбирателство беше подписан от 31 национални организации и шестима производители на алкохол. Производителите са Diageo, Pernod Ricard, Moet Hennessy, Remy Cointreau, Bacardi-Martini и Beam Suntory.
Италианските Campari, Brown-Forman и Edrington, всички членове на обединението, обаче не са подписали меморандума.
Алкохолните напитки са освободени от правилата на ЕС за етикетиране, които са в сила за всички други храни и напитки. Европейската комисия обаче призова сектора да излезе с план за саморегулиране на фона на общия интерес за по-здравословни навици на хранене и пиене.
Европейската организация на потребителите BEUC заяви, че когато Европа е изправена пред криза със затлъстяването, етикетирането на съдържанието на калории за алкохола е необходимост.
През март 2018 г. секторът предложи инициатива за предоставяне на повече информация за енергийното съдържание и съставките, но критиците заявиха, че ако голяма част от информацията е налична само онлайн, не е реалистично да се очаква от всички потребители да имат достъп до нея.
Инициативата от днес обаче отива по-далеч.
Търговската организация Spirits EUROPE, която представлява национални организации и мултинационални компании, заяви във вторник, че е подписала меморандум за разбирателство, в който секторът на спиртните напитки се е ангажирал „да предоставя енергийна информация на етикета, заедно с пълния списък на съставките и подробна информация за продукта“.
Споразумението не е задължително, а по избор, и не обхваща виното и бирата.
Меморандумът за разбирателство беше подписан от 31 национални организации и шестима производители на алкохол. Производителите са Diageo, Pernod Ricard, Moet Hennessy, Remy Cointreau, Bacardi-Martini и Beam Suntory.
Италианските Campari, Brown-Forman и Edrington, всички членове на обединението, обаче не са подписали меморандума.
„Това е важен ангажимент, който покрива голяма част от европейската индустрия за алкохолни напитки“, каза Кристиан Порта, президент на Spirits EUROPE и управляващ директор за глобалното бизнес развитие на Pernod Ricard.
Етикетирането трябва да влезе в сила в рамките на шест месеца през декември 2019 г. за всички новопроизведени бутилки.
Етикетите ще осигуряват информация за енергийни стойности на 100 милилитра, както и за стандартните напитки, но също и за „препоръчителна доза”, нещо, за което индустрията на спиртните напитки настоява поради по-малките мерки, използвани за уиски, джин или водка.
Меморандумът за разбирателство има график, в който се предвижда една от всеки 4 бутилки, пуснати на пазара на ЕС, да включва енергийната информация на етикета до края на 2020 г. След това се очаква този процент да се повиши до 50% и 66% съответно до края на 2021 и 2022 година.