Qantas избра Airbus пред Boeing за най-дългите полети
Това е поредният удар за американския производител на самолети
~ 2 мин.
Qantas е избрала самолети Airbus, с които да лети по ултрадългите си маршрути, нанасяйки удар на съперника Boeing.
Авиокомпанията избра A350-1000 за планираната си нонстоп услуга от Сидни до Лондон, която ще бъде най-дългият търговски полет в света, съобщава Би Би Си.
Qantas също отложи окончателното решение дали да започне тези услуги и други услуги за дълги разстояния до март 2020 г.
Добрата новина за Airbus идва в момент, когато Boeing е затруднена от "заземяването" на своя флот от самолети 737 Max след две фатални катастрофи.
Qantas тества ултрадългите полети като част от плана си „Project Sunrise“.
Преди две години авиокомпанията предизвика двамата най-големи производители на самолети в света да проектират пътнически самолети за проекта, който може да лети над 10 500 мили (17 000 км), което означава да бъдете във въздуха до 20 часа.
"След подробна оценка на Boeing 777X и Airbus A350, Qantas избра A350-1000 като предпочитан самолет, ако Sunrise продължи", се казва в съобщение на авиокомпанията.
Австралийският превозвач заяви, че ще работи в тясно сътрудничество с Airbus по сделка за 12 самолета, но все още не са направени поръчки.
Qantas иска да пусне директни услуги от източния бряг на Австралия до Лондон, Ню Йорк, Париж, Франкфурт, както и дестинации в Латинска Америка и Африка.
Тя проведе няколко тестови полета, за да установи дали пътниците и екипажът са в състояние да издържат маратонските пътувания.
Qantas ще изпълни последния си пробен полет от Ню Йорк до Сидни по-късно този месец. Ако продължи с плана, услугите ще започнат да работят до 2023 година.
В момента Singapore Airlines извършва най-дългия полет в света, близо 19 часа пътуване от Сингапур до Ню Йорк, със самолет A350-900.
Решението на Qantas да избере Airbus пред Boeing идва в момент, когато американският производител на самолети е погълнат от кризата заради заземяването на своя флот от 737 Max.
Авиокомпанията избра A350-1000 за планираната си нонстоп услуга от Сидни до Лондон, която ще бъде най-дългият търговски полет в света, съобщава Би Би Си.
Qantas също отложи окончателното решение дали да започне тези услуги и други услуги за дълги разстояния до март 2020 г.
Добрата новина за Airbus идва в момент, когато Boeing е затруднена от "заземяването" на своя флот от самолети 737 Max след две фатални катастрофи.
Qantas тества ултрадългите полети като част от плана си „Project Sunrise“.
Преди две години авиокомпанията предизвика двамата най-големи производители на самолети в света да проектират пътнически самолети за проекта, който може да лети над 10 500 мили (17 000 км), което означава да бъдете във въздуха до 20 часа.
"След подробна оценка на Boeing 777X и Airbus A350, Qantas избра A350-1000 като предпочитан самолет, ако Sunrise продължи", се казва в съобщение на авиокомпанията.
Австралийският превозвач заяви, че ще работи в тясно сътрудничество с Airbus по сделка за 12 самолета, но все още не са направени поръчки.
Qantas иска да пусне директни услуги от източния бряг на Австралия до Лондон, Ню Йорк, Париж, Франкфурт, както и дестинации в Латинска Америка и Африка.
Тя проведе няколко тестови полета, за да установи дали пътниците и екипажът са в състояние да издържат маратонските пътувания.
Qantas ще изпълни последния си пробен полет от Ню Йорк до Сидни по-късно този месец. Ако продължи с плана, услугите ще започнат да работят до 2023 година.
В момента Singapore Airlines извършва най-дългия полет в света, близо 19 часа пътуване от Сингапур до Ню Йорк, със самолет A350-900.
Решението на Qantas да избере Airbus пред Boeing идва в момент, когато американският производител на самолети е погълнат от кризата заради заземяването на своя флот от 737 Max.
Това беше най-продаваният модел на Boeing, докато не беше принуден да спре да лети по-рано тази година след две катастрофи, при които загинаха 346 души.
Сега фирмата се опитва да получи одобрение за софтуерни поправки на системата за управление на полети на самолета, която бе определена като ключов фактор за инцидентите.