Ракията е питие номер едно по празниците
Все повече българи избират доказаната и качествена марка – Пещерска
Коледните и новогодишни празници увеличават пазарния дял на маркова ракия с близо 1/3, сочат данни на най-наложената марка у нас.
Основното място за покупка са големите търговски вериги и хипермаркети, където консуматорите сами избират каква марка да закупят според повода. Над 60% от българите пият маркова ракия основно у дома, като в този процент влизат и хората, които взимат по бутилка за подарък.
Ракията е най-често избираният вид алкохол като комплимент към домакините при гостуване по празници и поводи, сочат статистиките. Именно затова и имиджът на избраната ракия е от съществено значение, като най-често се избира марка според региона, качествата й, но не на последно място и нейния имидж. Консуматорите от големия град и по-младото поколение искат избраната марка да бъде актуална и да съответства на техния стил на живот, защото я консумират предимно с компания в заведение или на домашно събиране.
Данните са от ежегодното социологическо изследване на ракия Пещерска и имат национален мащаб. Те показват още, че се запазва тенденцията маркова ракия да се пие предимно от мъже, като с бавни темпове нараства консумацията и на жените, които вече държат 35%. И двата пола консуматори асоциират тази категория алкохолни напитки с празнични поводи, като в останалия период я свързват и със спокойствието, домашния уют и добрата компания.
Интересното е, че гроздовата ракия е най-честият избор на жените между 45 и 55 години и предпочитаният избор на мъже между 25 и 29 години, живеещи в София и с добри доходи. Статистиката сочи, че ракии като Пещерска Отлежала от своя страна печелят поколението 35-45 годишни, които водят по-активен социален живот.
Българският консуматор на маркова ракия продължава да определя Пещерска като най-успешната и известна на пазара и тя отново държи 98% по разпознаваемост на национално ниво. И тази година над 50% от запитаните избират именно нея сред множеството марки на рафта в магазина, като посочват, че я намират за имиджова, традиционна и с гарантирано качество.
Най-често консумираните марки ракия, както на годишна, така и на месечна база, са именно от серията на Пещерска, а именно нейните разновидности Гроздова и Отлежала. Те задържат лидерска позиция по брой лоялни потребители, като пазарните проучвания сочат, че с всяка година успяват да привлекат и нови, най-често сред по-младото поколение.
На месечна и седмична база това е марка номер едно по най-честа консумация у дома, като хората посочват, че предпочитат да я пият като аперитив преди вечеря. Много от консуматорите на тази марка казват, че са информирани за предимствата й и затова я избират.
Те се доверяват на качеството й защото знаят, че се произвежда при затворен цикъл, чрез който се дава гаранция за цялостния процес – от отглеждане и беритба на гроздето, до бутилиране и разпространение в търговската мрежа.